محیط زیست مازندران با تصمیم مدیریت بحران این خطه شمال کشور به دلیل مرگ نامعلوم تعداد زیادی پرندگان وحشی آبزی و کنارآبزی ؛ خرید و فروش این پرندگان را ممنوع کرد.
کد خبر: ۸۱۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰ 26 January 2020

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست مازندران، براساس این تصمیم فعالیت بازار فروش لاشه پرندگان مستقر در شهر فریدونکنار به منظور حفظ سلامت و بهداشت شهروندان استان و مسافران تا مشخص شدن دلیل مرگ مشکوک پرندگان وحشی در تالاب میانکاله در شرق مازندران تعطیل است.
براساس این گزارش مرکز مدیریت بحران استان مازندران به شهروندان و مسافران توصیه کرد تا از خرید و فروش لاشه پرندگان مهاجر وحشی آبزی و کنار آبری برای سلامتشان تا اطلاع ثانونی امتناع کنند.
محیط زیست مازندران روز گذشته شکار پرندگان مهاجر وحشی را در شرق این خطه شمال کشور به دلیل مرگ مشکوک این پرندگان در تالاب میانکاله ممنوع اعلام کرده است.
یگان ویژه حفاظت محیط زیست مازندران ماموریت یافت تا ضمن نظارت بر تعطیلی فعالیت بازار پرندگان در فریدونکنار، در صورت مشاهده شکار در شرق این خطه شمال کشور با وجود هشدار رسمی با شکارچیان متخلف نیز برخورد کند.
اواخر هفته گذشته ( سوم بهمن ) تعداد زیادی از پرندگان وحشی زمستان گذران از گونه های چنگر معمولی؛ اردک و پلیکان در تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران به عنوان یکی از زیستگاههای غنی تلف شدند که طبق آخرین آمار تاکنون یگان محیط زیست و دامپزشکی مستقر در منطقه لاشه بیش از ۲ هزار پرنده وحشی را جمع آوری کردند و پیش بینی می شود که این لاشه ها به بیش چهار هزار قطعه برسد.
دامپزشکی استان مازندران در آزمایش اولیه براساس داده های اطلاعاتی، احتمال مرگ این پرندگان ناشی از بیماری های آنفلوانزا و نیوکاسل را رد کرد، ولی احتمال مرگ ناشی از مسمومیت برای این پرندگان در دست بررسی است.
محیط زیست مازندران برای رسیدن به نتیجه قطعی کارشناسانی را از دامپزشکی و سازمان محیط زیست کشور به منطقه دعوت کرد و هم اکنون این کارشناسان در کنار سایر کارشناسان بومی منطقه سرگرم بررسی یافته های خود از این حادثه تلخ زیست محیطی هستند.
تالاب بین المللی میانکاله دارای ۴۰ هزار هکتار مساحت آبی است که از امیرآباد در شرق مازندران تا آشوراده در شمال استان گلستان گسترانیده شد و در این مساحت سالانه حدود ۱۵۰ گونه از پرندگان بومی و مهاجر با جمعیت ۱.۵ میلیونی زیست می کنند.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار