علی مالمیر در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان با بیان اینکه میزان طرح‌های مصوب در سرفصل‌های مختلف ۲۵۵ میلیارد تومان بوده است اظهار کرد: تاکنون ۷۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۱۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸ 26 January 2020
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با تاکید بر اینکه آژانس‌های مسافرتی باید از حالت حق‌العملی خارج شده و خود عهده‌دار برگزاری تور باشند گفت: آژانس‌های مسافرتی نیاز به حمایت از طریق پرداخت تسهیلات دارند.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه کمک کنیم تا آژانس‌های مسافرتی از حالت حق‌العملی خارج شده و خود عهده‌دار برگزاری تور باشند گفت: در حال حاضر ۶۰ آژانس مسافرتی در استان فعال هستند که نیاز به حمایت از طریق پرداخت تسهیلات دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: به شرکت‌های حمل و نقل گردشگری یا آژانس‌های مسافرتی تسهیلات خرید ون‌ها یا ماشین‌های «VIP» ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از بانک‌ها اقدام به استعلام‌های دوباره می‌کنند افزود: وقتی دستگاه مجوزی را می‌پذیرد، یعنی استعلامات را گرفته است بنابراین بانکی که مجدد استعلام می‌گیرد، واحد را دچار مشکل می‌کند.

رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی همدان نیز با بیان اینکه آماری در ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها ارائه شده که در مجموع ۱۰۷ هزار میلیارد ریال مغایرت دارد و این یعنی مانده بانک‌ها از ابتدای سال ۱۰۷ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است اظهار کرد: البته برخی از مغایرت‌ها قابل قبول و برخی قابل قبول نیست.

هادی خورشیدی با بیان اینکه نسبت مصارف به منابع در مجموع ۹۱ درصد بوده که قبول ندارم گفت: ۲۲۵ هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال مصارف ۹ ماهه امسال بوده که مغایرت‌هایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: واحد‌های تولیدی نیاز به منابع دارند و برای حل مشکلات آن‌ها باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

محمد طوماسی؛ رئیس شورای عالی بانک‌های همدان نیز با بیان اینکه آمار ارائه شده قبلا مربوط به ۱۴ بانک بود و در حال حاضر ۱۵ بانک اضافه شده و ۲۹ بانک رسیده است اظهار کرد: قبلا آمار سیستم بانکی اشتباه بود و تنها به تسهیلات اختصاص می‌یافت و مصارف بانک در حوزه حساب بدهکاران و... آورده نمی‌شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان همدان نیز با بیان اینکه شورای هماهنگی اقتصادی نباید محدود به آمار بوده و باید فضای کسب و کار مورد توجه باشد اظهار کرد: کیفیت پرداخت تسهیلات و سرعت پرداخت آن در کنار سایر موارد حائز اهمیت است.

علی افروخته دسترسی سریع به بازار کسب و کار مهم دانست و گفت: ناکارآمدی بروکراسی اداری رفع و فرایند ارائه تسهیلات تسهیل شود.

استاندار همدان نیز در پاسخ با بیان اینکه متهم کردن فضای کسب و کار درست نیست و باید استانی صحبت کرد اظهار کرد: وقتی مشکلی در سیستم بانکی هست، باید گفت: در غیر این صورت ابهاماتی به وجود می‌آید.

سعید شاهرخی با بیان اینکه در بسیاری از موارد استان از کشور جلوتر بوده و تعمیم دادن آمار کل کشور به استان خوب نیست گفت: در حوزه کسب و کار در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی با بیان اینکه در حوزه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در ساخت‌وساز‌های مربوط به سیل ابتدای سال در استان ۳۴۰ میلیارد ریال از ۳۶۹ میلیارد ریال یعنی ۹۲ درصد پرداخت شده است اظهار کرد: در مجموع ۱۱۵ درصد پرداخت اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار بوده است.

حیدرنژادی با اشاره به اینکه ۲۶ هکتار طرح گلخانه در بانک کشاورزی مصوب شده است گفت: روند پرداخت تسهیلات تسهیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است اظهار کرد: یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان متعلق به اشخاص بوده است.

احمد توصیفیان با اشاره به اینکه ۳۶۹ میلیارد تومان اعتبار در بخش روستایی بوده یعنی ۱۰۲ درصد گفت: بانک کشاورزی بیشتر از تعهد عمل می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار