معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، دهه فجر امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی شهرک ضایعات کرمانشاه باشیم.
کد خبر: ۸۱۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 26 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هدایت حاتمی در جلسه شورای اداری امروز (ششم بهمن) استان، با اشاره به آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در استان کرمانشاه اظهار کرد: کنترل تورم از مهمترین این شاخص‌ها بود که از شهریور سال 1397 تا آذر ماه امسال توانستیم جایگاه استان را 24 پله ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه تا شهریور سال 1397 استان اول کشور از لحاظ بالا بودن نرخ تورم بود، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها آذر امسال در جایگاه 25 کشور قرار گرفتیم.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اگر این کاهش نرخ تورم انجام نمی‌شد، باید مردم برای تامین هزینه‌های سبد خانوار خود حداقل 15 درصد بیشتر هزینه می‌کردند.

حاتمی ابراز امیدواری کرد، بتوانیم از نظر نرخ تورم جزو پنج استان پایین کشور باشیم و افزود: این امر علاوه بر معیشت مردم، بر کاهش هزینه‌های دولت نیز اثرگذار است.

وی درباره نرخ بیکاری استان نیز با بیان اینکه برای کاهش هر یک درصد نرخ بیکاری استان باید هفت هزار شغل خالص ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش 2.9 درصد نرخ بیکاری استان در سال گذشته، برای امسال کاهش سه درصدی را در نظر گرفتیم و برای دو سال آینده نیز هر سال 2.5 درصد کاهش نرخ بیکاری را پیش بینی کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در پاییز 1396 حدود 25.1 درصد بود و در پاییز امسال به 16.2 درصد رسیده، یادآور شد: در این مدت افزایش بیش از سه درصدی نرخ مشارکت اقتصادی را نیز داشتیم.

حاتمی یکی دیگر از شاخص‌های مهم اقتصادی را بهبود فضای کسب و کار به عنوان یک عامل مهم و موثر بر سرمایه‌گذاری دانست و اظهار کرد: هسته اصلی اقتصاد سرمایه‌گذاری است و اگر می‌خواهیم اقتصاد استان رونق پیدا کند باید راه را آسان کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه یکپارچه سرمایه‌گذاری در استان و تاثیر آن بر کاهش روند صدور مجوزها که گاهی تا 200 روز هم طول می‌کشید، اضافه کرد: اکنون روند سرمایه‌گذاری را در استان تحت کنترل داریم.

به گفته این مسئول، با اقداماتی که برای بهبود شرایط سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفته، از هفته دولت اول بهمن امسال 821 درخواست مجوز سرمایه‌گذاری در استان داشته ایم.

حاتمی از تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری در بسیاری از دستگاه‌های استان از جمله شهرداری، جهاد کشاورزی، صنعت آب و برق و... نیز خبر داد.

وی با بیان اینکه حمایت از اقشار آسیب پذیر نیز از دیگر برنامه‌های اقتصادی استان بوده، یادآور شد: هیچ کالای یارانه‌ای را در مناطقی که احساس کردیم مردم درآمد خوبی دارند توزیع نکردیم و همه سهمیه را برای مناطق محروم قرار دادیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: در کنار توزیع کالاهای یارانه‌ای، توانمند کردن اقشار آسیب پذیر را نیز در برنامه داریم.

وی تکمیل زنجیره ارزش 12 کالا، برنامه‌ریزی برای احداث 18 شهرک کشاورزی و آغاز عملیات دو شهرک، ایجاد چهار ناحیه صنعتی جدید و ... را از دیگر اقدامات اقتصادی انجام شده در استان برشمرد.

حاتمی در ادامه از بهره‌برداری از 120 پروژه سرمایه‌گذاری قابل توجه در استان در دهه فجر خبر داد و عنوان کرد: 27 پروژه نیز با محوریت بخش خصوصی کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد در دهه فجر امسال عملیات اجرایی شهرک ضایعات کرمانشاه نیز آغاز شود که عاملی برای کمک به معیشت مردم و استفاده از ظرفیت این مواد با ارزش است.

به گفته این مسئول، حدود 400 تا 500 واحد در کرمانشاه در این زمینه فعالیت دارند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار