مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از ورود نکردن موسسان مدارس غیردولتی استان به حوزه تاسیس هنرستان انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۱۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 26 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مجید یزدان پناه در جلسه امروز(ششم بهمن) با موسسین و مدیران مدارس غیردولتی شهر کرمانشاه گفت: چه بخواهیم، چه نخواهیم آینده در گرو توجه به آموزش های مهارتی است، لذا باید موسسان مدارس غیردولتی در این حوزه ورود کنند.

یزدان‌پناه با بیان اینکه امروز موج گرایش جامعه به سمت رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است و بر اساس برنامه ششم توسعه باید تعداد دانش‌آموزان در حال تحصیل در هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها با هم برابر شوند، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه باید 50 درصد دانش‌آموزان در رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و 50 درصد دیگر در رشته های نظری مشغول به تحصیل باشند که این موضوع اهمیت ورود موسسان مدارس غیردولتی به حوزه تاسیس هنرستان‌ها را نشان می‌دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون 60 درصد دانش آموزان دنیا به تحصیل در رشته های مهارتی مشغول هستند و این آمار در کشور و استان ما با این عدد فاصله زیادی دارد.

یزدانپناه در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب استان کرمانشاه از حیث برخورداری از مدارس غیردولتی، اظهار کرد: در حوزه تعداد مدارس غیردولتی خود را با استان های موفقی مثل تهران و خوزستان که بالای هزار مدرسه غیردولتی دارند مقایسه نمی‌کنیم، با این حال خیلی در این حوزه کمبود داریم.

وی ادامه داد: اگرچه در یکی دو سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه توسعه مدارس غیردولتی در استان انجام شده، اما هنوز نتوانسته‌ایم آنطور که باید و شاید در این حوزه ورود کنیم.

وی افزود: بالا نبودن آمار مدارس غیردولتی استان ریشه در عواملی مثل بی علاقگی افراد به تاسیس این نوع مدارس و کم توجهی خانواده ها به ثبت نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی به دلیل مسائل اقتصادی دارد، هرچند عوامل دیگری همچون مشکلات موجود بر سر راه تاسیس مدارس غیردولتی هم به عوامل پایین بودن تعداد مدارس غیردولتی استان دامن زده است.

وی ادامه داد: اگر مدارس غیردولتی سطح خود را بالا ببرند و برند شوند، قطعا خانواده‌ها اقبال بیشتری به تحصیل فرزندانشان در مدارس غیردولتی خواهد داشت.

روح الله اعظمی رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: تا سال 96 استان کرمانشاه از حیث برخورداری از مدارس غیردولتی رتبه 31 کشور را داشت و هم اکنون با اضافه شدن 20 مدرسه چند پله در این حوزه صعود کرده‌ایم، اما هنوز هم جایگاه خوبی در حوزه مدارس غیردولتی در کشور نداریم.

وی اضافه کرد: به دنبال افزایش تعداد مدارس غیردولتی استان هستیم که برای تحقق این امر به همراهی موسسین مدارس غیردولتی نیاز است.

در ادامه این نشست موسسین و مدیران مدارس غیردولتی شهر کرمانشاه مسائل و مشکلات خود را با مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مطرح کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار