حکم اعدام سرکرده باند بین‌المللی موادمخدر معروف به تمساح خلیج‌فارس و یکی از شرکای او صبح شنبه اجرا شد، ١٨ نفر از سوداگران مرگ و اعضای دیگر این باند نیز به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شدند.
کد خبر: ۸۱۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 26 January 2020

تمساح خلیج‌فارس اعدام شد


حکم اعدام سرکرده باند بین‌المللی موادمخدر معروف به تمساح خلیج‌فارس و یکی از شرکای او صبح شنبه اجرا شد، ١٨ نفر از سوداگران مرگ و اعضای دیگر این باند نیز به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شدند.

سرباند این شبکه سازمان‌یافته قاچاق موادمخدر که رسانه‌های مختلف به او عنوان تمساح خلیج‌فارس و مواردی از این دست داده اند، یکی از بزرگترین سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر از راه دریا بود. این فرد با وجود آنکه پنج کلاس سواد داشت، یکی از بزرگترین و مخوف‌ترین شبکه‌های قاچاق و توزیع موادمخدر را در سطح ایران و منطقه سرکردگی می‌کرد.
تمساح خلیج‌فارس در چهره‌های مختلف و پوشش‌های گوناگون فعالیت می‌کرد و هنگام دستگیری‌اش درحال هدایت قاچاق بیش از ۱۰۰ تن موادمخدر به حوزه آب‌های آزاد بود که ناکام ماند. بین چهار تا پنج ‌سال برای دستگیری این فرد سی‌وشش ساله اقدامات اطلاعاتی انجام شد و با وجود اینکه او هیچ ردی از خود به‌جانمی‌گذاشت، سرانجام درحالی‌که وارد کشور شده بود، در دام مأموران پلیس گرفتار و دستگیر شد.دامنه فعالیت این فرد شرور به‌عنوان سرکرده باند سازمان‌یافته موادمخدر فراتر از ایران بود و اقدامات مجرمانه او از آن سوی مرز‌های کشور آغاز و با عبور از پهنه زمینی و دریایی استان‌های سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان به عمق سرزمینی ایران به‌ویژه استان‌های هرمزگان، فارس، تهران و آذربایجان کشیده می‌شد. این سردسته سوداگران مرگ طی دو‌ سال فعالیت مجرمانه بیش از ٢هزار‌میلیارد تومان تراکنش بانکی داشت و حتی به اسم مردگان حساب باز می‌کرد. این باند بین‌المللی با استفاده از راهکار‌های پولشویی بسیاری از وجوه درآمدی حاصل از معاملات موادمخدر را به اراضی، املاک و مستغلات در اقصی نقاط کشور تبدیل کرده بود که بسیاری از این اموال نامشروع، شناسایی و به نفع دولت ضبط شد. باند بین‌المللی موادمخدر تحت سرکردگی تمساح خلیج‌فارس موفق شده بود بیش از ۴۰۰ تن موادمخدر را در قالب محموله‌های بزرگ به کشور وارد کند که خوشبختانه درپی هوشیاری دستگاه‌های انتظامی و امنیتی، بسیاری از این محموله‌ها کشف و ضبط شد. در روند تحقیقات و تکمیل دادرسی از این باند سازمان‌یافته تعداد زیادی املاک زراعی، ۶۵ منزل مسکونی، چندین فروند شناور از قبیل لنج و قایق، ۱۶ دستگاه انواع خودرو، ۶ قبضه اسلحه شکاری و افزون‌بر ۲۵‌میلیارد ریال وجه نقد کشف و ضبط شد.

 

مرگ کوهنورد ٦٧ ساله در توچال
جسد مرد کوهنورد شصت‌وهفت ساله را که در ارتفاعات توچال جان‌باخته بود، نیروهای هلال‌احمر شمیرانات و خانه کوهنوردان هیمالیانوردان به میدان دربند منتقل کردند و تحویل پلیس داده شد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان شمیرانات گفت: «این کوهنورد تنها و خارج از مسیرهای مشخص‌شده درحال پیمایش کوه بود که به علت شدت سرما و دمای منفی ۲۰ درجه، وزش بادهای شدید و کمبود تجهیزات در محدوده شیرپلا توچال جان خود را از دست داد.یک کوهنورد، این مرد را رویت کرد و به اطلاع امدادگران هلال‌احمر رساند که پس از اعزام تیم امدادونجات کوهستان شیرپلا امدادگران ما با جسد بی‌جان او در برفی با ارتفاع ۱۶۰سانتی‌متر مواجه شدند و عملیات انتقال را آغاز کردند.شمیرانات با آب‌وهوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال‌شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره‌ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان است و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار