مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از اول امسال تاکنون ۷۵ درصد سهم اشتغال تعهد شده برای مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی محقق شده است.
کد خبر: ۸۱۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ 26 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،فاطمه رضوان‌مدنی اظهار داشت: برنامه اشتغال سه‌ساله‌ای(98، 99، 1400) را با عنوان اشتغال پایدار برای اداره‌کل بهزیستی استان تعریف شده که در شورای اشتغال استانداری نیز مطرح شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، تعهد اشتغال امسال را 2 هزار و 200 نفر اعلام کرد و گفت: هر سال سه درصد به این تعهد اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه 75 درصد از تعهدات امسال در زمینه اشتغال محقق شده است، افزود: کارفرمایی و خویش‌فرمایی دو برنامه تعریف شده برای طرح اشتغالزایی این اداره‌کل است.

رضوان‌مدنی در توضیح طرح خویش‌فرمایی، تصریح کرد: طبق یک تفاهم‌نامه با سازمان فنی حرفه‌ای، مددجو آموزش می‌بیند و اگر بخواهد اشتغال ایجاد کند به وی حق خویش‌فرمایی داده می‌شود و از تسهیلات 50 میلیون تومانی با سود چهار درصد بهره‌مند می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: اگر کارفرمایی پنج نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی را به‌کار گیرد به تعداد هر پنج نفر وام 50 میلیون تومانی با سود چهار درصد به کارفرما داده می‌شود و تا پنج‌سال حق بیمه مددجویان پرداخت می‌شود.

وی به راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک اشاره و بیان کرد: امسال 11 تعاون روستایی برای مددجویان در حوزه‌های خیاطی، قالی‌بافی، صنایع دستی، پخت نان، بسته‌بندی و... ثبت شده که هر کدام 10 تا 15 نفر را به‌کار گرفته‌اند.

رضوان‌مدنی با بیان اینکه 260 میلیون ریال بلاعوض پرداخت می‌شود، گفت: اشتغال برای خود مددجویان است که توانایی کار کردن داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار