ضیاییان گفت: در تمام دنیا پیش بینی‌های کوتاه مدت اگر با احتمال ۹۰ درصدی انجام شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۸۱۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 25 January 2020

صحت ۹۰ درصدی پیش بینی سازمان هواشناسی/سازمان هواشناسی در وقوع سیل های اخیر مقصر نبوده است

به گزارش تابناک سمنان: صادق ضیاییان مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با تکذیب این موضوع که پیش بینی سازمان هواشناسی نادرست است، اظهار کرد: طی ماه های اخیر سازمان هواشناسی پیش بینی نادرستی در خصوص وضعیت بارش نداشته است.

او افزود: در تمام دنیا پیش بینی‌های کوتاه مدت اگر با احتمال ۹۰ درصد همراه باشد از ارزش بالایی برخوردار است که خوشبختانه پیش بینی ما هم با صحت ۹۰ درصدی انجام می‌شود و می‌توان گفت از ابتدای سال زراعی تا کنون پیش بینی نادرستی نداشته‌ایم.

ضیائیان درباره اینکه انتقاداتی نسبت به ابهام سازمان هواشناسی در خصوص اعلام بارش‌ها در هفته گذشته وجود داشت، بیان کرد: این موضوع واقعیت ندارد چرا که ما از چند روز قبل وضعیت بارش‌ها را اعلام کردیم.

این مقام مسئول درباره اینکه در وقوع سیل‌های اخیر سازمان هواشناسی تا چه حد مقصر بوده است، گفت: طی گزارشات مختلفی که مجلس شورای اسلامی بررسی کرده سازمان هواشناسی به درستی وقوع سیل و بارندگی‌های سیل آسا را پیش بینی کرده است و تمامی نمایندگان تایید کردند که سازمان هواشناسی تا کنون راجع به سیل پیش بینی نادرستی نداشته است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: سامانه فعال بارشی که طی هفته‌های اخیر جنوب کشور را تحت تاثیر خود قرار داده بود به موقع توسط سازمان هواشناسی اطلاع رسانی شده بود و انتقادات برخی افراد مبنی بر پیش بینی‌های نادرست یا کم کاری‌های سازمان هواشناسی وجود ندارد و چنانچه برخی افراد معتقدند که سازمان هواشناسی در خصوص میزان بارش برف و باران در برخی استان‌ها به درستی در زمان مناسب اعلام نکرده است آن را به صورت موردی به ما اعلام کنند.

اطلاع رسانی سامانه بارشی چند روز قبل از وقوع بارش در استان‌های کشور

به گفته او سازمان هواشناسی از دو تا سه روز قبل در خصوص بارش‌ها در کشور اطلاع رسانی می‌کند ضمن آنکه هر چقدر این ورود این سامانه‌ها نزدیک‌تر می‌شود اطلاع رسانی سازمان هواشناسی دقیق‌تر است.

ضیائیان در پایان تصریح کرد: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به شکل برف و باران به افراد توصیه می‌شود که از تردد‌های غیر ضروری اجتناب و همواره خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار