معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: یکی از راه های برون‌رفت از مشکلات حوزه اشتغال توجه به تولید و تکنولوژی‌های داخل است اما در سالهای گذشته بجای انتقال تکنولوژی ، توجه بر انتقال ماشین‌آلات به کشور بوده است.
کد خبر: ۸۱۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 25 January 2020

سید نورالله حسن زاده در سیزدهمین آیین تکریم کارآفرینان برتر استان خوزستان افزود: توسعه اشتغال در کشور نیازمند سرمایه در گردش و ارائه تسهیلات است اما کشور در شرایط اقتصادی سختی است و سوی دیگر امور مالیاتی نیز موظف به اخذ مالیات است زیرا بخشی از منابع مالی کشور از طریق مالیات تامین می شود.

وی با انتقاد از ضعف برخی از سازمان ها در حمایت از بخش تولید افزود: سازمانهای حمایتی که وظیفه تامین زیرساخت‌های حوزه تولید را دارند در حال حاضر خود دچار مشکلاتی هستند از سوی دیگر برخی از سازمان های حمایتی به مشکلات کشور در راستای ایجاد اشتغال اشاره می‌کنند در حالی که وضع کننده قوانین رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات، خود بیشتر به این مشکلات آگاه هستند.

حسن زاده افزود: به همین دلیل عمل به مصوبات مبتنی بر این قوانین الزامی است و اگر سازمان و دستگاهی به مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عمل نکند تخلف کرده است.

وی گفت: حدود ۳۰ میلیارد دلار در خوزستان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که بیشتر در بخش واحدهای بزرگ صنعتی است در واقع ۱۰ درصد صنایع بزرگ حدود ۹۰ درصد سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده‌اند که بیشتر حجم سرمایه در گردش این صنایع در استان خوزستان نیست و بانک‌های استان  از این گردش مالی بی‌نصیب هستند.

معاون استاندار خوزستان گفت: تسهیلات ارائه شده از بانک ها بر اساس منابع و مصارف آنها است از این رو هر چه حجم سرمایه در گردش بیشتر باشد تسهیلات بیشتری را می‌توانند ارائه دهند.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای ما برای ایجاد اشتغال، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و پتروشیمی است.

همچنین مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در این آیین گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان از خرداد ماه امسال نسبت به بررسی و شناسایی کارآفرینان برتر استان خوزستان اقدام کرده است که در همین راستا  ۶۵ کارآفرین نمونه استانی شناسایی شدند.

ارسلان غمگین افزود: کارآفرینان برتر مورد بازدید میدانی کارشناسان قرار گرفتند، پس از معرفی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نهایت ۱۱ کارآفرین برتر و ۱۲ نفر به عنوان کارآفرین قابل تقدیر معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب کارآفرین های برتر خوزستان در سطح ملی از دیگر اهداف ما است یادآور شد: خوزستان در حوزه صنعت و تجارت سابقه ۱۵۰ ساله دارد از این و تلاش می‌کنیم تا این استان را در حوزه تعاون به جایگاه واقعی خود برسانیم.

غمگین در خصوص شاخص‌های در نظر گرفته شده برای معرفی کارآفرینان برتر افزود: رشد اشتغال طی سه سال، کنترل رشد فروش، پرداخت حق بیمه، بارگذاری اظهارنامه مالیاتی، خلاقیت و نوآوری در کسب و کار و همچنین رشد ارزآوری از جمله شاخص های در نظر گرفته شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار