مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تشریح کرد
محمدی با اشاره به فعالیت های شرکت فولاد خوزستات در ۲ حوزه تولید و مسئولیت های اجتماعی گفت: قرارگاه محرومیت زدایی در سه حوزه بهداشت و درمان، فرهنگی و عمرانی تشکیل شده و در این سه شاخه پرسنل فولاد فعالیت خوبی دارند.
کد خبر: ۸۱۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۵ 24 January 2020

«علی محمدی» شامگاه (پنجشنبه  ۳ بهمن) در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسانه‌ها در سال رونق تولید در کنار شرکت های تولیدی از عوامل موثر در موفقیت های به دست آمده در این صنعت بوده اند که امید است بتوانیم با تعامل هر چه بیشتر با رسانه ها این مسیر را ادامه دهیم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه این شرکت در ۲ حوزه تولید و مسئولیت های اجتماعی تاکنون فعالیت های خوبی داشته است تصریح کرد: در بخش تولید اکنون با تمام ظرفیت مطابق با سند چشم انداز تلاش کرده و در زمینه مسئولیت های اجتماعی نیز خدمات خوبی را در مناطق محروم ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت همچنین در حوزه صادرات مطابق با برنامه های خود موفق عمل کرده و طرح‌های توسعه ای را نیز به خوبی پیش برده است افزود: اکنون با کمک نیروهای متخصص توانسته ایم موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده و به عنوان صادرکننده نمونه و شرکت برتر در حوزه خدمت‌رسانی و مسئولیت های اجتماعی در کشور شناخته شده و در زمینه کیفیت محصول نیز بین شرکت‌های تولیدی فولاد به عنوان شرکت برتر معرفی شد.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر۸۰ درصد مواد اولیه خود را از داخل کشور تامین کرده اذعان داشت: تحریم‌ها تاثیر زیادی بر روند تولید این شرکت نداشته اما در بحث صادرات در بعضی حوزه‌ها با مشکل مواجه هستیم.

وی برخی از موانع تولید را در داخل دانست و اضافه کرد: این موضوع به تنهایی به معضل ما تبدیل شده که امیدواریم مسئولان همت کنند تا این موانع داخلی نیز برطرف شود.

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه مجموعه فولاد تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده یادآور شد: با تشکیل کمیته‌های بومی‌سازی سرمایه‌گذاری خوبی در زمینه رونق تولید داشته ایم؛ امسال اولین نمایشگاه بومی سازی تجهیزات با حضور ۶۵ شرکت داخلی برپا و ۲۰ قرارداد با این شرکت های داخلی منعقد شد.

وی میزان قرارداد شرکت فولاد خوزستان با شرکت های داخلی را حدود ۱۳ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع کمک شایانی به رونق اقتصاد استان می کند.

محمدی به تقویت استفاده از ظرفیت علمی و دانشگاهی در حوزه صنعت تاکید کرد و گفت: به تازگی قراردادهایی با مراکز علمی، دانشگاهی و به خصوص دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد شده که در بخش بومی سازی قطعات و حمایت از پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی منطبق با حوزه فولاد و تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه بسیار تاثیرگذار است.

وی اقدامات شرکت فولاد خوزستان را در حوزه مسئولیت های اجتماعی  خوب دانست و ابراز کرد: تفکر خدمت رسانی به مردم در این شرکت نهادینه شده و بسیاری از کارکنان این شرکت در گروه های جهادی ثبت نام کرده اند.

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه قرارگاه محرومیت زدایی در سه حوزه بهداشت و درمان، فرهنگی و عمرانی تشکیل شده و در این سه شاخه پرسنل فولاد فعالیت خوبی دارند تاکید کرد: بیش از یک هزار دانش‌آموز در مناطق محروم در زمینه تامین لباس و نوشت‌افزار از سوی این شرکت مورد حمایت قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه بازسازی جاده ها، دفع فاضلاب و آب های سطحی در بارندگی های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است اضافه کرد: در بارندگی اخیر ۱۵ پمپ برای تخلیه آب و فاضلاب در منطقه کوت عبدالله، قلعه چنعان و کوی مهدیس نصب شد.

محمدی به اقدامات این شرکت در سیلاب فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: حدود ۲۸۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی هزینه شده و پنج هزار مترمکعب آب از تابستان امسال تاکنون در منطقه مهدیس توزیع شده و سه هزار بسته مواد غذایی نیز بین نیازمندان توزیع شده است.

وی به سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و با بیان اینکه پنج کامیون آب معدنی، پتو، مواد غذایی و لوازم بهداشتی به این استان ارسال شده است اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان با توجه به ظرفیت‌های خود در هر نقطه که مردم نیازمند کمک باشند حضور فعال خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به اینکه شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور و یکی از بنگاه های پیشروی اقتصادی در عرصه های ملی و منطقه ای صنعت فولاد است افزود: این شرکت با وسعت ۳/۸ کیلومتر مربع، در مجاورت شهر اهواز، مرکز استان خوزستان درجنوب غربی کشور، واقع شده است.

وی اضافه کرد: طی ۲۷ سال تلاش کارکنان و متخصصان زبردست این صنعت، فولاد خوزستان طرح های توسعه در فاز اول تا ۲/۴ و در فاز دوم تا ۳/۲ میلیون تن و هم اکنون بالای سه میلیون و ۸۰۰ هزارتن محقق ساخته و در پایان فاز چهارم توسعه، ظرفیت تولید این شرکت به ۵/۲ میلیون تن در سال خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار