کد خبر: ۸۱۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 23 January 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی همه ما سال‌هاست یک احساس مشترک را در خانه‌هایمان تجربه کرده‌ایم، احساس کلافگی و سردرگمی از ده‌ها قبضی که باید نسخه کاغذی آن‌ها را دریافت و پرداخت می‌کردیم. اما حالا زمان تغییر فرا رسیده و می‌توانیم نفس راحتی بکشیم.
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ طرح ملی قبض سبز توسط وزیر نیرو رونمایی و فرایند حذف قبوض کاغذی در سراسر کشور به صورت رسمی آغاز شد، قبوض کاغذی سال‌هاست هزینه‌های مازادی را برای سازمان‌های مربوطه و مردم به دنبال داشته است.
با اجرای طرح ملی حذف قبوض کاغذی، مشترکین برای استعلام قبوض برق خود با وارد کردن شناسه قبض به راحتی می توانند جزئیات قبض های خود را مشاهده و پرداخت کنند.
سرویس های استعلام و پرداخت قبوض از طریق آدرس www.tavanir.org.ir قابل دسترس است.
مشاهده و پرداخت سریع و آسان قبوض برق، داشتن سوابق مصرف، ایجاد و توسعه خدمات الکترونیک غیرحضوری مبتنی برتلفن هوشمند و جلوگیری از واردات بخش قابل توجهی از کاغذ در شرایط کنونی از مهم‌ترین دستاوردهای طرح ملی قبض سبز می‌باشد که پیشبرد هر چه بهتر این دستاوردها مستلزم آگاهی کامل مردم از مراحل و نحوه اجرای طرح و نیز همراهی آن‌ها در مشاهده و پرداخت قبوض به صورت الکترونیکی می‌باشد.
*شناسه پرداخت قبض را بشناسید
برای پرداخت قبوض برق به صورت غیر حضوری و الکترونیکی کافی است مشترک شناسه قبض خود را داشته باشد، قبوض کاغذی سابق هرکدام دو شماره با عنوان «شناسه قبض» و «شناسه پرداخت» داشت که جهت پرداخت الکترونیکی و پرداخت غیر حضوری قبوض به آن‌ها نیاز است.
شناسه پرداخت مشخص‌کننده اطلاعات مبلغ، سال و دوره قبض و شناسه قبض کد یکتای مربوط به قبض است که حاوی اطلاعات نوع خدمت (آب، برق و …)، کد شرکت مربوطه و شماره اشتراک است.
درصورتی‌که مشتری حتی یکی از شماره‌ها را اشتباه وارد کند دستگاه با محاسبه رقم کنترل، اشتباه را تشخیص داده و پیغام خطا می‌دهد و از مشتری می‌خواهد مجدداً شماره صحیح را وارد کند.
* چه روش‌هایی برای پرداخت الکترونیکی قبض برق وجود دارد؟
مشترکین بنا بر امکانات و راحتی خود می‌توانند با استفاده از روش‌هایی مانند پایانه‌های فروشگاهی (pos)، خودپرداز (ATM)، اینترنت بانک و اپلیکیشن‌های پرداخت، مراجعه به وب‌سایت شرکت توزیع برق استان، اپلیکیشن خدمات الکترونیک برق و شماره اختصاصی پرداخت تلفنی قبوض برق (۱۵۲۱) نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار