مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: کسب جایگاه چهارم جهانی در حوزه کاشی و سرامیک از اولویت‌های توسعه اقتصادی کشور است و برای تحقق آن به همت و همکاری همگان نیاز است.
کد خبر: ۸۱۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 23 January 2020

مرضیه شاوردی روز چهارشنبه در رویداد ملی معرفی نیازهای فناورانه صنعت کاشی و سرامیک در یزد افزود: برای رسیدن به این جایگاه در سطح کشور تاکنون اقدام‌های موثری انجام گرفته و بخاطر اهمیت موضوع باید شاهد فعالیت بیشتر باشیم .

وی با بیان اینکه در سند راهبردی وزارت صنعت ، معدن و تجارت، هفت اولویت مشخص شده که کسب جایگاه چهارم جهانی در حوزه کاشی و سرامیک آخرین اولویت این سند است به جایگاه آن در یزد اشاره کرد و ادامه داد: تمرکز بر روی این استان به خاطر تولید ۵۰ درصد کاشی و سرامیک کشور یکی از اولویت‌های اجرایی صندوق شکوفایی و نوآوری است.   

این مسوول اظهار  داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی نهادی عمومی و غیردولتی است که به موجب ماده پنج  قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تصویب و راه‌اندازی شده است.

شاوردی  به تنوع و گستردگی خدمات این نهاد اشاره کرد و بیان داشت: ارائه تسهیلات مالی و در گردش متناسب با دوره عمر شرکت‌های دانش بنیان، تسهیلات لیزینگ، اشتغالزایی ، اوراق خزانه اسلامی و ارائه ضمانت‌های بانکی برای شرکت در مناقصات و سرمایه‌‍‌گذاری مشارکتی از جمله خدمات این صندوق است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری ریاست جمهوری به برگزاری این رویدادهای ملی در کشور اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها نقش مهمی در توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در سطح ملی ایفا می‌کند.

شاوردی، توسعه بازار و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را از دیگر حمایت‌های در دستور کار عنوان کرد و گفت: در برگزاری این رویدادها به دنبال افزایش بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع نیاز صنایع مختلف با استفاده از ظرفیت‌های داخلی هستیم.

همچنین مدیر توسعه صنعتی و فناوری شرکت شهرک‌های صنعتی یزد گفت: برقراری ارتباط بین دو طرف عرضه و تقاضای فناوری فرصت مناسبی برای جهش فناورانه در حوزه کاشی و سرامیک ایجاد کرده است.

محمد دهقان با اشاره به اهمیت برگزاری این چنین رویدادهایی افزود: رفع نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی با استفاده از ظرفیت علمی و انسانی داخلی یکی از مهمترین اهداف شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.

وی با بیان اینکه خوشه توسعه کاشی و سرامیک، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ در سطح کشور آغاز کرده اظهار داشت: در استان طیف صنایع مختلفی برای استفاده از صنعت کاشی و سرامیک وجود دارد که ما باید برای رفع نیاز آنها برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار