استاندار ایلام ؛
ستاندار ایلام گفت: اعتبارهای تخصیص یافته برای جبران خسارت های ناشی از سیل فروردین ماه امسال سه برابر بودجه عمرانی استان است.
کد خبر: ۸۱۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 22 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه سه شنبه در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان ایلام اظهار داشت: ایلام استان اول کشور در زمینه دریافت خسارت های سیل در بخش کشاورزی است.

وی در روند بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده از سیل، عملکرد بنیاد مسکن و همچنین همکاری سیستم بانکی استان در ارائه تسهیلات به آسیب دیدگان را مطلوب و رضایت بخش عنوان کرد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: ستاد بحران استان ایلام در جریان سیلاب فروردین ماه امسال و سایر حوادث طبیعی دیگر دارای کارنامه و عملکردی مقبول و قوی است و همواره بر حسب شرایط خاص تصمیم های درست و به موقعی را اتخاذ می کند.

وی اضافه کرد: تصویب تصمیم های ستاد بحران باید تابع ساز و کارهای قانونی و بدور از تصمیم های آنی و احساسی باشد و افزایش تعداد تعطیلی ها خسارات و زیان های زیادی در پی دارد و مصوبه های ستاد بحران بر اساس ساز و کارهای مشخص و استانداردهای تعریف شده است.

وی گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی از امروز تا اوایل هفته آینده سامانه های پرقدرت بارشی در استان فعال می شود و برای پیشگیری از حوادث احتمالی دستگاه های عضو ستاد بحران در مرکز استان و تمام شهرستان ها باید در حالت آماده باش کامل باشند و جلسات ستاد بحران را بر حسب قدرت این سیستم های بارشی برگزار و تصمیم های مقتضی را اتخاذ کنند.

سلیماتی دشتکی به موضوع ارتقای مناطق چوار و آسمان آباد اشاره کرد و افزود: تبدیل شدن بخش چوار به شهرستان در آینده نزدیک به هیات دولت می رود و در مورد ارتقای دهستان آسمان آباد به بخش نیز در دستور کار دولت و در حال طی کردن روال قانونی و اداری است.

وی در ادامه از فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی خواست: دستاوردهای نظام و دولت در استان ایلام را در آستانه دهه مبارک فجر از طریق رسانه های جمعی برای مردم و تبیین افکار عمومی بیان کنند تا عامه مردم از خدمات نظام به آنها آگاهی پیدا کنند.

استاندار ایلام گفت: مدیران تا وقتی که رفتاری نظام ند و صادقانه با مردم و افکار عمومی داشته باشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت و در غیر اینصورت جایی در سیستم مدیریتی دولت برای آنها نیست و مدیرانی که اصول و قواعد جلسات را رعایت نمی کنند باید بدانند جلسات در جهت رفع مسائل و مشکلات مردم برگزار می شود مدیران بایست شخصا در این نشست ها حضور پیدا کنند و در غیر اینصورت با آنها برخورد می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار