معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: اطلس آلودگی خاک کرمانشاه تا شهریور سال آینده بروزرسانی می‌شود.
کد خبر: ۸۱۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 21 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آذر ولی‌زاده با اشاره به اینکه اطلس آلودگی خاک کرماشاه چند سال قبل تدوین شده، افزود: اکنون کارهای به روزرسانی این اطلس در حال انجام است و تا پایان شهریور سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای بروزرسانی این اطلس نمونه‌گیری‌های از انواع خاک صنعتی، کشاورزی و... در استان انجام شده تا وضعیت استاندارد بودن آنها مشخص شود.

به گفته معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه، تا کنون 54 مورد نمونه‌برداری از خاک نواحی مختلف استان برای بروزرسانی این اطلس انجام شده است.

ولی‌زاده در ادامه از نظارت جدی بر محل کنونی دفن پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه خبر داد و افزود: گشت‌های ما برای بررسی وضعیت این سایت محدود به ساعات اداری نیست و حتی ساعت یک و دو بامداد نیز نظارت‌هایی بر این سایت داریم.

وی با بیان اینکه سخت‌گیری محیط زیست استان برای جلوگیری از تخلف در این سایت جواب داده، عنوان کرد: درباره محل جدید سایت نیز مشکلاتی بین دانشگاه علوم پزشکی و منابع طبیعی وجود داشت که قرار است در اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان این مشکلات مرتفع شود.

به‌زودی مجوز سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه صادر می‌شود

فرحنار اقبالی معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه نیز در این نشست درباره آخرین وضعیت سایت جدید پسماندهای بیمارستانی استان یادآور شد: ارزیابی محیط زیست از محل جدید بعد از چکش‌کاری‌های فراوان و طرح موضوع در جلسات انجام شده و اکنون محل احداث سایت نیز مشخص است.

وی ادامه داد: فقط در زمینه مدیریت اجرای سایت پسماندهای ویژه باید مشخص شود که دانشگاه علوم پزشکی متولی کار باشد یا دستگاه دیگری که این موضوع نیز در دست بررسی است و در جلسه آتی کارگروه مدیریت پسماند تعیین تکلیف خواهد شد.

اقبالی ابراز امیدواری کرد، به زودی مجوز محل دفن جدید پسماندهای ویژه بیمارستانی کرمانشاه صادر شود.

معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در این مدت نظارت بر سایت فعلی مغفول نمانده است، تاکید کرد: تمام پسماندهایی که در سایت فعلی دفن می‌شود شامل زباله‌های بیمارستانی و مراکز پزشکی با همکاری سه شرکت بی‌خطرسازی شده و به شیوه بهداشتی دفن می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار