یادتان می‌آید خردادماه امسال در شورای شهر کرمان گفتند می‌خواهند زمین‌های خالی در قبرستان فعلی کرمان را تبدیل به قبر کنند و بفروشند و با پول آن به ساخت آرامستان جدید کمک کنند؟ کمیسیون خدمات شهری شورای شهر، پس از حدود هشت ماه، دیشب مجوز برگزاری مزایده و فروش تعدادی از این قبرها را صادر و مصوب کرد که فعلا از ۵۰۶ قبری که مجوزش را به شهرداری داده‌اند، ۱۶۰ تا، در واقع ۸۰ قبر دو طبقه را به مزایده بگذارد به قیمت هر قبری ۱۰ میلیون تومان. البته شورا مصوبه‌اش را طوری داده که دلال‌ها به این بازار یعنی بازار قبرفروشی وارد نشوند.
کد خبر: ۸۱۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹ 20 January 2020

به گزارش تابناک کرمان خبرنگار فردای‌کرمان نوشت، علی خدادادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان شامگاه دوشنبه ۲۳ دی‌ماه در این‌باره به همکارانش در صحن علنی شورا گفت: «قبلا مجوز و مصوبه‌ای به شهرداری دادیم تا ۲۵۳ قبر دو طبقه (۵۰۶ قبر) را در حوالی میدان دوم قبرستان کرمان به فروش برساند. شهرداری می‌خواست این قبرها را یک‌جا بفروشد اما در کمیسیون مصوب شد که فعلا برای فروش ۸۰ قبر دو طبقه (۱۶۰ قبر) اقدام کنند».

وی با بیان این‌که هر قبری هم باید به قیمت ۱۰ میلیون تومان فروخته شود، افزود: «همچنین در کمیسیون مصوب شد که کسی که از این قبرها می‌خرد حق خرید و فروش این قبرها، جز به نزدیکان درجه‌ی یک خود را نداشته باشد و شهرداری هم این موضوع را از طریق ارائه‌ی کدملی افراد بررسی می‌کند».

خدادادی اضافه کرد: «این شرط را لحاظ کرده‌ایم تا دلالی در این زمینه شکل نگیرد».

وی گفت: «شهرداری می‌تواند به‌زودی فراخوان برگزاری مزایده‌ی فروش این قبرها را منتشر کند».

اعضای شورای شهر کرمان با این مصوبه‌ی کمیسیون خدمات شهری موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، همچنین خدادادی در این جلسه درباره‌ی واگذاری کارخانه بازیافت شهرداری کرمان به دانشگاه صنعتی اصفهان که از سال پیش موضوع آن مطرح بوده توضیحاتی داد. او گفت: «یک سال قبل شهرداری برای به‌روز رسانی کارخانه بازیافت زباله و احیای آن با دانشگاه صنعتی اصفهان به توافق رسید. کار در حال انجام است اما چون دانشگاه نمی‌تواند به‌صورت مستقیم با شهرداری قرارداد ببندد، درخواست داشتند که شهرداری این قرارداد را با واحد پسماند شهرداری اصفهان منعقد کند». با موافقت اعضا، این پیشنهاد مصوب شد.

خدادادی همچنین با اشاره به راه‌اندازی پنج‌شنبه بازار قلعه‌محمود اظهار کرد: « با توجه به استقبالی که از این رویداد صورت گرفته و با تاکید شورای شهر بر تداوم آن، تسریع در راه‌اندازی چند چشمه سرویس‌بهداشتی در حاشیه‌ی این بازارچه هم مطالبه‌ی شورای شهر است».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار