تخلفات انتخاباتی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۱۵ مورد جرایم مربوط به انتخابات و تخلف‌ها و رفتار‌های خارج از ضوابط قانون تاکنون به دادگستری این استان ارجاع شده‌است
کد خبر: ۸۱۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 20 January 2020

۱۵ مورد جرایم مربوط به انتخابات به دادگستری استان مرکزی ارجاع شد

حجت‌الاسلام «قاسم عبدالهی» در نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات استان مرکزی افزود: این جرایم بیشتر در خصوص تخریب‌های سیاسی در فضای مجازی بوده که از سوی دادگستری استان برای رسیدگی به دادسرا‌ها ارجاع شده و در حال رسیدگی است.

وی ضمن توصیه به داوطلبان و طرفداران آنان را به تبعیت از قانون،   ادامه داد: معرفی توانمندی و برنامه‌های نامزد‌ها باید در چارچوب قانون باشد، زیرا در قانون اساسی کشور برای اعتراض و شکایت راهکار‌هایی مشخص شده است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی با یادآوری اعلام نتیجه نهایی تایید صلاحیت شدگان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان، افزود: دستگاه‌های حاکمیتی از جمله نهاد‌های اجرایی و نظارت مکلف هستند زمینه رقابت صحیح را برای تایید صلاحیت شدگان شورای نگهبان فراهم کنند.

حجت‌الاسلام عبدالهی با یادآوری تایید نهایی نامزد‌ها از سوی شورای نگهبان، گفت: در این مرحله برخی از  داوطلبانی که از سوی هیات مرکزی شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شده‌اند تایید نهایی شورای نگهبان هم شده‌اند ممکن است ردصلاحیت شوند و یا  افرادی که صلاحیت آنان  در مراحل قبل رد شده تایید قطعی شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست گفت:  قرار است محل‌های مجاز تبلیغات انتخاباتی از سوی شهرداری اراک مشخص شود و اقدامات لازم نیز از سوی پلیس راهور در خصوص گره‌های ترافیکی اندیشیده شود.

«محسن خیرمند» افزود: استفاده تبلیغی از  مکان‌های ممنوعه از جمله پست‌های برق، صندوق‌های پستی و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی از مصادیق جرم است و می‌طلبد که تبلیغات داوطلبان در مکان‌هایی که توسط شهرداری مشخص کرده، انجام شود.

شهردار اراک نیز در این نشست گفت: ۱۶ هزار متر مربع فضای تبلیغی برای تبلیغات کاغذی داوطلبان در محل عبور عابران پیاده و عبور خودرو‌ها توسط شهرداری با حفظ علایم ترافیکی در سطح این شهر مشخص شده است.

«محمد کریم شفیعی» افزود:  بنر‌هایی با ابعاد ۵۰۰ تا ۲ هزار متر مربع در میادین، خیابان‌های اصلی شهر اراک و کنار مساجد برای تبلیغات نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نصب می‌شود.

رییس پلیس راهور استان مرکزی نیز در این نشست گفت: داوطلبان و طرفداران آنان باید برای جلوگیری از وقوع خوادث رانندگی از نصب و اجرای تبلیغات در محل‌هایی که کاهش دید رانندگان را به همراه دارد، خودداری کنند.

سرهنگ سید «علی حسینی» افزود: تبلیغات بر روی بدنه خودرو‌ها برابر قانون ممنوع است  و در قانون برای این تبلیغات جریمه ۳۰۰ هزار ریالی پیش بینی شده است.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که دو کرسی مربوط به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار