دکتر یحیی پاسدار، با بیان اینکه آدامس جویدن در لاغری موثر است، مهم‌ترین تاثیر آدامس در لاغر شدن افراد این است که آدامس از ریزه‌خواری افراد جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۸۱۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 20 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ،به طور معمول افراد زمانی که مشغول جویدن آدامس هستند، نمی‌توانند چیز دیگری بخورند و به همین علت جویدن آدامس از زیاد خوردن و ریزه‌خواری پیشگیری می‌کند و از این طریق به لاغر شدن افراد کمک می‌کند.

برخی آدامس‌ها شیرین و برخی دیگر فاقد شکر  هستند، شکر موجود در یک آدامس یک یا دو گرمی آنقدر زیاد نیست که بتواند تاثیری در افزایش وزن افراد داشته باشد، اما توصیه ما این است که افراد ترجیحا از آدامس‌های بدون شکر و مواد انرژی‌زا استفاده کنند.

جویدن آدامس تا حدی نفخ‌آور است، به هنگام جویدن آدامس به طور معمول مقداری هوا هم همراه آن بلعیده می‌شود.

در نفخ‌آور بودن آدامس، تند جویدن، مقدار هوای بلعیده شده و مقدار بزاق موثر است و چنانچه آدامس خوب جویده شود نفخ‌آور بودن آن تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

در بیشتر افراد به دلیل درست جویدن، آدامس نفخ چندانی ایجاد نمی‌کند، برخی آدامس‌ها هم هستند مانند آدامس نعنا که حتی خاصیت ضد نفخ دارند.

بلع آدامس مشکلی برای دستگاه گوارش ایجاد نمی‌کند، اما توصیه می‌شود که از بلع آدامس خودداری شود، زیرا قابلیت هضم و جذب در دستگاه گوارش را ندارد.

آدامس از مواد اولیه الاستیسیته که طبیعی یا مصنوعی هستند، ساخته شده که عمده آن از صمغ‌های طبیعی گیاهان تهیه شده است و قابلیت هضم دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار