رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، از راه‌اندازی کافه‌ای برای بخش صنعت خبر داد و گفت: این کافه پاتوقی آمن و آرام است تا فعالان اقتصادی را دور همدیگر جمع کند.
کد خبر: ۸۱۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 20 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل فارس، جهانبخش شکری امروز در نشستی که به منظور راه‌اندازی کافه صنعت در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این کافه پاتوقی آمن و آرام است تا فعالان اقتصادی را دور همدیگر جمع کند.

وی با بیان اینکه خانه صنعت برای صنعتگران مورد تائید است، گفت: معماران در ساختن این کافه با حمایت خانه صنعت، معدن و تجارت استان مشارکت دارند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: همکاران و اعضا هیأت مدیره خانه صنعت برای اجرایی شدن این ایده استقبال می‌کنند و جز سهام‌داران در این کافه و این طرح فرهنگی خواهند بود.

وی ساخت طرح «خانه معماران» را نیازمند به مکان و مدیریت مناسب دانست و افزود: اگر این طرح به خوبی اجرا شود و مدیریت خوبی داشته باشد و با برنامه‌ریزی به این طرح ورود کنیم، می‌توانیم به صورت زنجیره‌ایی کار کنیم و کارآفرینی داشته باشیم، حتی به خارج از استان هم کار را توسعه دهیم.

شادابی، عضو هیأت مدیره و عضو انجمن ساختمان‌سازی خانه صنعت معدن و تجارت نیز در خصوص پیشنهاد مکان برای ایجاد کافه مذکور، گفت: ساخت و راه‌اندازی کافه صنعت با تلفیقی از کافه صنعتگران و معماران، بسیار عالی است و ما هم استقبال می‌کنیم، اما در فضای فعلی خانه صنعت معدن و تجارت که در شهرک صنعتی بیستون قرار دارد، پیشنهاد خانه صنعت، برای راه‌اندازی کافه صنعت در همین شهرک صنعتی بیستون است.

دبیر خانه صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز ضمن ابراز رضایت از ایجاد کافه صنعتگران و معماران در ادامه، اظهار داشت: هدف این کار بسیار خوب و فرهنگی است اگر مکان در داخل شهر کرمانشاه قرار بگیرد قطعا دسترسی به این کافه به راحتی صورت می‌پذیرد اما خانه صنعت از قبل طی مکاتبات اداری با شرکت شهرک‌ها و با توجه به نیاز صنعتگران، درخواست فضایی داده شده که در خانه صنعت وجود دارد.

فرهاد مرزی ادامه داد: بنابراین اولویت اول با همین خانه صنعت معدن و تجارت است و با توجه به استقبال اعضای هیأت مدیره خانه صنعت معدن و تجارت این مکان را زودتر راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی در خصوص تلفیق کافه صنعتگران با معماری، اضافه کرد: احداث کافه معماران را هم مدنظر داریم و به دیگر دوستان نیز اطلاع‌رسانی می‌کنیم که چنین مکانی را می‌خواهیم احداث کنیم و با توجه به استقبال مردم در همین مکان خانه صنعت شعبه دیگری در مکان دیگری داخل شهر با برنامه‌ریزی بهتری احداث خواهیم کرد.

مرزی پیشنهاد داد، که ابتدا کافه صنعت در مکان مذکور راه‌اندازی شود که در ادامه با توجه به استقبال مردم مکانی دیگر کافه معماران را نیز راه‌اندازی کنیم.

همایون ذوالنوریان، استاد دانشکده معماری نیز در ادامه، گفت: احداث و راه‌اندازی کافه معمار، فضایی برای جمع شدن قشر هنرمندان است که در راس آن‌ها معماران خواهند بود که در تمام زمینه‌های هنری فعالیت و تبحر دارند به همین دلیل کافه معماران نامگذاری می‌شود.

وی افزود: این فضا محلی برای گردآوری بسیاری از متخصصان خواهد بود، کاملا اداری اما با شاخصه‌های کافی‌شاپ، هر شخصی در هر زمینه‌ای که فعالیت دارد در این فضا می‌تواند گردهمایی و حضور داشته باشند.

ذوالنوریان در خصوص ضرورت ایجاد این مکان‌ها، گفت: دو طرف به فضایی، خارج از فضای خصوصی خود نیاز دارند و در این فضا به راحتی گپ و گفتی داشته باشند در خیلی از کشورهای دیگر این مکان برای گردهمایی و جمع شدن معماران و صنعتگران وجود دارد.

وی به مکان‌های دیگری نظیر این نوع کافه معماران و صنعتگران در تهران اشاره کرد و افزود: با دیدن این مکان در تهران و چند شهر دیگر ایده‌ای شد که ما هم بتوانیم در کرمانشاه این طرح را پیاده کنیم.

این استاد دانشکده معماری تصریح کرد: با توجه به اینکه این کافه تخصصی قرار است محل گردهمایی متخصصان و هنرمندان شهر شود، این فضا نسبت به قهوه‌خانه‌های سنتی در سطح شهر خیلی بهتر و سالم‌تر خواهد بود قهوه‌خانه‌های سنتی محلی شده برای استفاده جوانان از قلیان، اما این فضا که از آن به‌نام کافه معماران یاد می‌کنیم فضایی کاملا تخصصی خواهد بود و اجازه این نوع استفاده‌ها را نخواهند داشت.

وی درخواست کرد، در کنار مجموعه خانه صنعت، معدن و تجارت که خیلی هم بزرگ است در این فضای صنعتی کار فرهنگی هم انجام شود.

ذوالنوریان خاطرنشان کرد: فضای کافه معمار، فضایی کاملا دوستانه است، افراد در این فضای دوستانه حتی قرار ملاقات را هم برقرار می‌کنند. فضای کافه باید به‌صورتی باشد که مورد استقبال جوانان باشد، چرا که می‌خواهیم جوانان حضور داشته باشند و می‌خواهیم به اهداف خود که همان انجام کار فرهنگی و شاد بودن سالم و کسب درآمد است برسیم.

وی افزود: امنیت اخلاقی، اجتماعی و فیزیکی در این فضا بسیار زیاد است و خانواده‌ها به راحتی می‌توانند در این مکان تردد داشته باشند و صرفا به این جهت که مدیریت این مکان با خانه صنعت معدن و تجارت است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار