دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از آغاز دوباره اعطای مجوز رویدادهای مد در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۱۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 20 January 2020

صدور مجوزهای رویدادهای مُد از سرگرفته شد

سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به توقف پنج ماهه صدور مجوز برگزاری رویدادها و ایونت‌های مد در کشور، از آغاز صدور این مجوزها خبر داد و گفت: فعالیت در کارگروه را زمانی آغاز کردم که توقفی پنج ماهه در صدور مجوزها وجود داشت و از آنجایی‌که این وقفه، به جامعه فعالان مد و لباس ضربه زده، صدور مجوزها دوباره آغاز شده است.

وی افزود: اقداماتی که در چهارچوب قانون برای این کارگروه تعیین شده، باید اجرایی شود. به‌عنوان فردی که ۲۶ سال است در زمینه مسائل فرهنگی کار می‌کنم، اعتقاد دارم باید مردم و هنرمندان را در چهارچوب قانون ببینیم و ضمن اعطای مجوز به فعالیت‌های هنری از هنرمندان حمایت‌های معنوی و تا حد ممکن مادی داشته باشیم. همه فعالان عرصه مد و لباس، باید از تسهیلات و امکاناتی که کارگروه مد و لباس ارائه می‌کند، استفاده کنند. همه ما ایرانی هستیم، ایران را دوست داریم و براساس قانون کار می‌کنیم؛ همه طیف‌های فکری در چهارچوب قانون برای ما برابر هستند و طرح‌ها و کارهای افراد است که شایستگی‌های حرفه‌ای آنها را نشان می‌دهد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ادامه داد: همزمان با صدور دوباره مجوزها نظارت بر ایونت ها و رویدادهای مد نیز طبق قانون در حال انجام است. تیم رصد کارگروه را قوی‌تر کرده‌ایم و هر برنامه‌ای مجوز فعالیت را دریافت می‌کند، روز قبل از رویداد کد شیمای طرح‌ها که نشان‌دهنده اصالت طرح‌ها است بررسی می‌شود و در طول برنامه نیز ناظر کارگروه در نمایشگاه‌ها و رویدادها حضور دارد.

وی به فرصت تاریخی که با کاهش و قطع واردات لباس‌های خارجی و قاچاق پوشاک به کشور برای تولید کنندگان و طراحان داخلی ایجاد شده، اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با طراحان و تولیدکنندگان برای ایجاد همگرایی برگزار کرده‌ایم. باید زمینه‌هایی را به وجود بیاوریم تا طرح‌های طراحان داخلی توسط تولید کنندگان دیده، خریده و تولید شود. با فرصتی که برای تولیدات داخلی ایجاد شده، تولیدکنندگان پارچه ما می‌توانند تولیدات با کیفیتی ارائه کنند و طراحان نیز با الهام از داشته‌های فرهنگی و باوری خودمان به سمت تولید پوشاکی بروند که نه‌تنها نیاز همه گروه‌های جامعه را تأمین کنند، بلکه گام‌های بلندی در خلق برند پوشاک ایرانی اسلامی و صادرات پوشاک فاخر ایرانی بردارند.

شفاپور ایجاد اشتغال پایدار و گسترده برای طراحان و فعالان عرصه مد را از اهداف مهم برنامه‌های خود برشمرد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها و ایونت ها می‌تواند کمک شایان توجهی به دیده شدن طرح‌های مغفول طراحان با استعداد کشورمان و برقراری ارتباط بین طراحان و تولید کنندگان باشد بر همین اساس نیز تلاش کرده‌ایم در نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در همین راستا گام برداریم. از همه فعالان عرصه مد و لباس برای حضور در نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر دعوت می‌کنم. هنرمندان برای طرح‌های جدید خود حتماً کد شیما را که به‌معنای ثبت مالکیت معنوی طرحشان به نام خودشان است، دریافت کنند. چون دریافت این کد برای حضور حرفه‌ای آنها در عرصه مد حائز اهمیت است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در پایان از پررنگ‌ترشدن بخش عفاف و حجاب و بافت‌های سنتی در جشنواره فجر خبر داد و گفت: جشنواره امسال متفاوت‌تر از جشنواره‌های دوره‌های قبل خواهد بود و من از همه هنرمندان فعال در عرصه مد و لباس و از همه تلاشگران این عرصه می‌خواهم در مسیر اعتلای هنر فاخر پوشاک ایرانی اسلامی به کارگروه مد و لباس کمک کنند.

منبع:مهر

برچسب ها: لباس ، مد ، طراحان ، مجوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار