مدیرکل امور بانوان‌ و خانواده استانداری کرمانشاه باتاکید براینکه زمینه تشکیل تعاونی برای بانوان روستایی استان فراهم است، گفت: در همین راستا با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی رایزنی شده و بهتر است بانوان نیز پیشقدم شوند.
کد خبر: ۸۱۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 19 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،زهره رستمی، اظهار داشت: بانوان توانمندی در استان کرمانشاه وجود دارند که با خودباوری و استفاده از ظرفیت های موجود می توانند کارآفرین شوند و برای دیگران اشتغال زایی کنند.

وی با بیان اینکه اشتغال بانوان در کاهش نرخ بیکاری استان موثر است، ادامه داد: دولت تدبیر و امید از همان ابتدا توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال زایی بانوان را در مرکز توجه قرار داده که به تبع آن ما نیز برنامه هایی را در استان دنبال می کنیم.

وی از راه اندازی تعاونی صنایع دستی زنان در شهرستان صحنه به عنوان یکی از اقدامات در راستای اشتغال زایی روستایی یاد کرد و افزود: این شرکت تعاونی در روستای «سردهلق» از توابع بخش مرکزی صحنه افتتاح شد که به نام ۲ تن از بانوان کارآفرین این شهرستان به ثبت رسید و هم اکنون ۳۰ نفر را به عضویت خود درآورده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با تاکید براینکه نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی در راستای اشتغال زایی هستیم، ادامه داد: صنایع دستی از حوزه های مستعدی است که اشتغال در آن با هزینه کم ایجاد می شود.

رستمی به بازدید اخیر و حمایت دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه از طرح اشتغال زای زنان خانه دار در بخش کوزران اشاره کرد و گفت: همچنین از دامپروری یک بانوی کارآفرین روستای «دهباغ سنجابی» بخش کوزران بازدید شد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آن را زنان تشکیل می دهند.
مرکز آمار ایران آخرین نرخ بیکاری استان در پاییز امسال را ۱۶.۳ درصد اعلام کرده است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار