طالبیان:
معاون وزیر میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: موزه محرک توسعه فرهنگی است و آمادگی خود برای موزه‌های وابسته به بخش خصوصی را اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۸۱۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ 18 January 2020

محمدحسین طالبیان معاون وزیر میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاح موزه ایذه که با حضور موسوی مدیرکل اداره میراث فرهنگی خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد، گفت: شهرستان ایذه به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص، بین دو فرهنگ شوشان و فلات مرکزی قرار گرفته و به همین خاطر بعنوان منطقه بینابینی به ویژه در بین باستان شناسان معروف است.

او افزود: این امر نشان دهنده اهمیت و عظمت این شهرستان در شمال شرقی استان خوزستان است که از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردا بوده و رسیدگی بیش‌تر به آن الزامی است.

طالبیان ابراز امیدواری کرد با بهبود وضعیت اعتباری وزارت میراث فرهنگی بتوان با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی شرایط این شهرستان را در حوزه صنایع و دستی و گردشگری بهبهود بخشید.

این مقام مسئول بیان کرد: از پیش از تاریخ تا دوره معاصر آثار ارزشمند بسیاری از جمله بیش از ۲۰۰ محوطه پارینه سنگی با قدمت حدود ۵۰ تا ۱۲ هزار سال قبل وجود دارد که بدلیل شرایط اکولوژیکی و فرهنگی، همیشه استقرار تمدن‌ها در شمال شرق استان بویژه شهرستان ایذه بوده است.

معاون وزیر میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: از دوره ایلام کهن، شهسوار، خمگ اژدر، اشکفت سلمان و کول فرح تا اسلام جدید، سلوکی پارتی و...، تا کوشک نورآباد نشان دهنده اهمیت این منطقه است.

او اظهار داشت: موزه، محرک توسعه فرهنگی است، چراکه در هر جای جهان بخواهند توسعه فرهگی داشته باشند، از موزه‌ها آغاز می‌کنند.

محمد حسین طالبیان تصریح کرد: در چند سال اخیر، جهش بسیار خوبی در زمینه گسترش و توسعه موزه‌ها داریم، به این معنا که در کشور حدود ۷۰۰ موزه در نقاط مختلف وجود دارد که بیش‌تر آن‌ها مربوط به بخش خصوصی و فقط حدود ۲۶۰ موزد از این تعداد مربوط به میراث فرهنگی هستند.

او اذعان داشت: سعی و تلاش وزارت میراث فرهنگی، کمک به موزه‌هایی است که از سوی بخش خصوصی فعال شده اند.

طالبیان در پایان گفت: از هم اکنون آمادگی خود را برای حمایت از موزه‌های بخش خصوصی در شهرستان ایذه اعلام می‌کنیم تا شاهد رشد و توسعه این محرک‌های فرهنگی در جامعه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار