پیکر دکتر احسان اشراقی صفوی شناس برجسته ایران روز یکشنبه ۲۹ دی ماه در زادگاهش قزوین به خاک سپرده می شود.
کد خبر: ۸۱۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 16 January 2020

دکتر اشراقی صفوی شناس برجسته ایران در قزوین به خاک سپرده می شود

به گزارش تابناک قزوین،علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت این چهره ماندگار عرصه تاریخ و فرهنگ ایران زمین گفت : دکتر احسان اشراقی ،  صفوی‌شناس برجسته ، استاد تاریخ دانشگاه تهران ، نویسنده و پژوهشگر توانا و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ظهر روز سه شنبه ۲۴ دی ماه پس از هفت دهه تلاش علمی و فرهنگی  درسن ۹۱ سالگی درگذشت و غمی بزرگ  بر دل جامعه دانشگاهی و فرهنگی کشور و مردم شریف وفرهنگ دوست شهر قزوین برجای گذاشت .

خزائلی افزود : نام بزرگ احسان اشراقی با تاریخ ، قزوین و صفویه گره خورده است و  بی‌تردید آثار ارزشمند و خدمات ارزنده علمی و فرهنگی این استاد فرهیخته به کشور و زادگاهش شهر قزوین که همواره به آن افتخار می‌کرد، ماندنی و اثرگذار خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با اشاره به هماهنگی صورت گرفته توسط ستاد بزرگداشت دکتر احسان اشراقی برای برگزاری مراسم تشییع و یادبود این استاد فرزانه و فرزند پر افتخار شهر قزوین  اظهار کرد: مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آن مرحوم روز یکشنبه ۲۹ دی ماه راس ساعت  ۱۰ صبح در زادگاهش قزوین از مقابل سر در عالی قاپو به طرف امامزاده حسین (ع) برگزار و نماز میت به امامت حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اقامه خواهد شد.

خزائلی یادآور شد: همچنین مراسم شام غریبان مرحوم اشراقی بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۹ دی ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ در مسجد محمدرسول‌الله و مراسم صباح مزار صبح روز دوشنبه از ساعت ۸ الی ۹:۳۰ در همان مکان منعقد برگزار خواهد شد .

شایان ذکر است: احسان اشراقي در سال ۱۳۰۷در قزوين بدنيا آمد. وی داراي دكتراي تخصّصي تاريخ از دانشگاه تهران ، عضو پيوسته فرهنگستان علوم و استاد تاريخ دانشگاه تهران بود و به مدت ۵۰ سال در مراکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی تدریس داشت.

اشراقی به مدت ۲۰ سال مدیریت گروه آموزش تاریخ دانشگاه تهران را برعهده داشت و دو سال نیز معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه بود

ارائه بیش از ۵۰ مقاله در زمینه تاریخی، تالیف شش کتاب تاریخی و سه ترجمه از جمله آثار این استاد دانشگاه تهران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار