بیماری تب برفکی (دباغی) یکی از بیماری های مسری در بین نشخوارکنندگان می باشد که سرعت انتشار آن بسیار بالا بوده و گله های گاو وگوسفند و... را درگیر میکند.
کد خبر: ۸۱۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 16 January 2020
هشدار اداره کل دامپزشکی قزوین در خصوص شیوع بیماری تب برفکی
به گزارش تابناک قزوین،معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: طی روزهای اخیر شاهد درگیری تعداد قابل توجهی از جمعیت دامی گاو وگوسفند استان های همجوار با بیماری تب برفکی بوده ایم که شیوع بیماری در منطقه خسارات اقتصادی فراوانی به صاحبان دامهای مذکور وارد آورده است و از آنجا که این بیماری ویروسی قابل درمان نیست با واکسیناسیون به موقع می توان از بروز و شیوع آن جلوگیری کرده و بیماری را کنترل کرد.دکتر یدا ... کلهر تصریح کرد: استان قزوین با آغاز به موقع واکسیناسیون دام های سبک (گله های گوسفند) و تدوین برنامه واکسیناسیون دامهای سنگین، تا کنون شاهد مشکلات عمده ای در خصوص این بیماری نبوده است و لیکن به دامداران عزیز توصیه می شود،  به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری در استان نسبت به رعایت دقیق ضوابط بهداشتی - قرنطینه ای ، کنترل ورود و خروج دام ها و همچنین واکسیناسیون سریع جمعیت دامی خود اقدام کنند  تا از خسارات اقتصادی این بیماری مصون شوند. 
این مقام مسئول همچنین به دامداران توصیه کرد: از ورود دام بدون هویت به دامداری خودداری کرده و در صورت وقوع تلفات غیر متعارف و مشاهده علائم لنگش و زخمهای دهانی در دامها مراتب را به به دامپزشکی اطلاع رسانی کرده و ضمن خودداری از مصرف خودسرانه دارو، تلفات را بصورت بهداشتی معدومسازی کنند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار