مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: کودک‌آزاری، اقدام به خودکشی و اختلافات حاد خانوادگی بیشترین دلیل تماس با اورژانس اجتماعی استان است.
کد خبر: ۸۱۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 15 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل فارس،فاطمه رضوان‌مدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در زمینه ارائه خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی، اظهار داشت: اورژانس اجتماعی(123) چند فعالیت دارد که یکی از این فعالیت‌ها مرکز مداخله در بحران‌های اجتماعی، فردی و خانوادگی است.

وی به فعالیت مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های با جمعیتی بالای 50 هزار نفر اشاره کرد و گفت: این مراکز در تمامی شهرستان‌های استان به جز قصرشیرین (جمعیت زیر 50 هزار نفر) فعال هستند و خدمات‌دهی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: مراکز اورژانس اجتماعی همچنین از طریق تلفن 123 و گشت‌های سیار به صورت حضوری به آسیب‌دیدگان اجتماعی خدمات‌رسانی لازم را دارند و مداخلات زودهنگام، فوری و اورژانسی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره فعالیت 13 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان کرمانشاه، افزود: چهار پایگاه خدمات اجتماعی در شهر کرمانشاه وجود دارد که در این پایگاه‌ها مداخلات لازم اجتماعی برای جامعه هدف صورت می پذیرد.

به گفته رضوان‌مدنی، طی 9 ماه سپری شده از سال‌جاری کرمانشاهیان، 32 هزار و 820 بار با شماره 123(اورژانس اجتماعی) تماس گرفته که به آن ارائه خدمت شده است.

وی، کودک‌آزاری، اقدام به خودکشی و اختلافات حاد خانوادگی را در قالب بیشترین دلیل تماس با اورژانس اجتماعی استان عنوان کرد و افزود: مراکز بهزیستی با آغوش باز آماده خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان اجتماعی هستند.

این مسؤول یادآور شد: شهروندان می‌توانند در خصوص مشاهده هرگونه آسیب اجتماعی از جمله کودک‌آزاری، سالمندآزاری، همسرآزاری، کودکان‌کار و خیابانی، افراد بی‌خانمان و... با تلفن 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی به صورت شبانه‌روزی تماس حاصل کنند که کارشناسان بهزیستی بلافاصله مداخل در بحران را انجام دهند.

وی با اشاره به حضور گشت‌های سیار اورژانس اجتماعی در مناطق مختلف استان و شناسایی افراد بی‌خانمان و معتاد، گفت: کارشناسان ما با شناسایی این افراد آن‌ها را به مراکز سرپناه شبانه بهزیستی ارجاع می‌دهند.

رضوان‌مدنی به فعالیت چهار گرمخانه در سطح استان، 2 گرمخانه در شهر کرمانشاه، یکی در شهر اسلام‌آبادغرب و دیگری در کنگاور اشاره کرد و گفت: هرسین نیز نیاز به گرمخانه دارد اگر شهرداری این شهر مکانی را در اختیار ما قرار دهد بهزیستی امکانات را فراهم می‌کند.

وی ظرفیت گرمخانه‌های استان را برای حدود 90 نفر تعریف کرد و گفت: 2 گرمخانه کرمانشاه ظرفیت 50 نفر(30 مرد و 20 زن) و دیگر گرمخانه‌ها هر کدام ظرفیت 20 نفر را دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بر ضرورت ایجاد گرمخانه تاکید کرد و افزود: الان که در فصل سرما هستیم در گرمخانه‌ها افراد به صورت کف‌خواب هم اسکان داده می‌شوند.

وی ساعت فعالیت گرمخانه‌ها در فصل سرد سال را از 17 تا ساعت هشت صبح اعلام کرد و یادآور شد: در گرمخانه‌ها شام، صبحانه، امکانات استحمام و وسایل بهداشتی و همچنین وسایل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به افراد بی‌خانمان ارائه می‌شود که در این راستا نیازمندکمک خیران و مردم نوعدوست هستیم.

رضوان‌مدنی به فعالیت یک کمپ ماده 16 مخصوص نگهداری معتادان متجاهر در سطح استان اشاره و بیان کرد: معتادان در این مکان با حکم قضایی سه تا 6 ماه نگهداری می‌شوند و در کنار خدمات ترک اعتیاد فعالیت‌های فنی وحرفه‌ای نیز ارائه می‌شود و اگر 2 سال از زمان پاکی آن‌ها بگذرد می‌توانند از تسهیلات خوداشتغالی نیز بهره‌مند شوند.

وی در خصوص فعالیت کمپ‌های ماده 15 نیز، اضافه کرد: معتادان به این کمپ‌ها به صورت خودمعرف و داوطلبانه توسط خود یا خانواده‌های آن‌ها معرفی می‌شوند که خود آن‌ها باید درصدی از هزینه‌ها را پرداخت کنند و حدود یک‌ماه نگهداری می‌شوند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار