احتمال سرمازدگی باغ‌ها و مزارع وجود دارد
کد خبر: ۸۱۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱ 14 January 2020

تابناک فارس به نقل زا صدا و سیما:عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: بنابر اعلام مدیر کل بحران استان فارس و پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه بارشی و کاهش چهار تا ۹ درجه‌ای دما لازم است بهره برداران بخش کشاورزی از جمله باغداران، بهره برداران زراعی، دامی و صنایع ضمن آمادگی کامل، تمهیدات لازم را برای کاهش سرمازدگی محصولات کشاورزی به کار گیرند.
رحیمی با بیان اینکه خسارت مربوط به یخ زدگی در نتیجه بروز درجه حرارت‌های زیر صفر درجه سانتی گراد اتفاق می‌افتد ادامه داد: کاهش عمومی رشد، تغییر رنگ، کلروز، تخریب بافت‌های سلولی، عدم جوانه زنی بذور، عدم انتقال مواد فتوسنتزی، عدم جذب عناصر غذایی برخی از آثار سرمازدگی است.
وی اظهار کرد: برای جبران بخشی از خسارات وارد شده به بخش کشاورزی در اثر سیل و سرمازدگی بیمه محصولات زراعی امری اجتناب ناپذیر است.
رحیمی با بیان اینکه بکارگیری روش‌های علمی و فناورانه برای کاهش خسارات کشاورزی ضروری است، گفت: لازم است با تقویت مکانیزاسیون و مدرن سازی باغ‌ها و نصب بخاری، مقاومت درختان مخصوصا نهال‌های نوپا را در مقابل سرمازدگی افزایش دهیم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انتخاب ارقامی که تحمل بیشتری نسبت به سرما دارند، رعایت تاریخ کاشت و تغذیه مناسب از جمله استفاده از کود‌های پتاسه در زراعت را از اقدامات بسیار مهم برای کاهش خسارت سرمازدگی بیان کرد.
مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

برچسب ها: سرما ، دما ، باغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار