استاندار قزوین:
استاندار قزوین: شهرداری‌های استان قزوین باید نیم درصد درآمد ماهانه خود را به حساب کتابخانه‌های استان واریز کنند تا اقدامات لازم برای توسعه کتابخوانی در سطح جامعه برداشته شود.
کد خبر: ۸۱۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 13 January 2020

نیم درصد درآمد شهرداری‌های قزوین به کتابخانه‌ها پرداخت شود

به گزارش تابناک قزوین،هدایت الله جمالی پوردر نشست انجمن کتابخانه‌های استان قزوین، افزود: برای پرداخت معوقات سال ۹۷ کتابخانه‌های استان نیز لازم است که فیش‌های موجود به شهرداری‌ها ارسال شود.
وی با بیان اینکه در سال ۹۹ باید سهم کتابخانه‌ها از سوی شهرداری‌ها ماهانه پرداخت شود، گفت: در خصوص هزینه‌های سال ۹۶ کتابخانه‌های استان نیز باید تهاتر لازم بین نهاد کتابخانه و شهرداری‌ها صورت پذیرد.
جمالی پور تصریح کرد: هرکجا که شهرداری قبول کند یک کتابخانه کامل را احداث کرده و آن را به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تحویل دهد، می‌توان آن را به عنوان پرداخت این هزینه‌ها لحاظ کرد.
وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه کتابخانه‌ها باید برای خرید کتاب‌های دارای محتوا اقدام کند، اظهار داشت: اینکه از پول بیت المال برای خرید هرکتاب چاپ شده‌ای اقدام شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
استاندار قزوین در مورد ساخت و جانمایی کتابخانه‌ها گفت: نباید کتابخانه در مکانی احداث شود که خارج از بافت و حریم شهری باشد و مورد استقبال عمومی واقع نشود.
اختصاص اینترنت پرسرعت برای ۴۰ درصد کتابخانه‌ها و ایمن سازی و افزایش امنیت فیزیکی هفت کتابخانه از عمده مطالبات انجمن کتابخانه‌ها بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار