نزدیک به ۹ درصد افراد بالای ۱۸ سال جامعه مبتلا به دیابت هستند.
کد خبر: ۸۱۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 12 January 2020

ابتلای ۹ درصد از مردم به دیابتبه گزارش تابناک قزوین،دکتر نجاری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان علام این خبر گفت: تغذیه نا سالم، یکی از علل اصلی و بروز انواع بیماری‌ها به ویژه دیابت و فشار خون است.
دکتر نجاری، به بسیج ملی کنترل فشار خون را اقدامی بسیار مهم و سودمند برای کنترل سلامت جامعه برشمرد.
وی افزود: ۱۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال هم به بیماری چربی خون بالا مبتلا هستند.
در ادامه این نشست خبری، دکتر یزدی، مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین، کم تحرکی و تغذیه نا مناسب را از عوامل مهم بروز بیماری‌های فشار خون و چربی خون برشمرد.
مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین، همچنین از بسیج ملی تغذیه برای درمان دیابت، فشار و چربی خون خبر داد.
وی افزود: مصرف میوه بهترین جایگزین آبمیوه‌های موجود در بازار است.
یزدی همچنین خواستار همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای اقدام ملی در زمینه کاهش آلودگی هوای استان شد.
مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص بروز سرطان در جامعه نیز گفت: در راستای تشخیص زود هنگام بیماری سرطان در سه حوزه سرطان پستان در زنان ۳۰ تا ۷۰ سال، سرطان روده بزرگ آقایان ۵۰ تا ۷۰ سال و سرطان دهانه رحم زنان ۳۰ تا ۶۰ سال اقدام شده است.

دکتر یزدی، رژیم غذایی نامناسب، مصرف دخانیات، کم تحرکی و همچنین مصرف مشروبات الکلی را ۴ عامل شایع بروز انواع بیماری‌های غیر واگیر خطرناک دانست و گفت: کاهش سن مصرف قلیان و افزایش مصرف آن در جامعه به ویژه در بین نوجوانان و زنان، یکی از خطر‌های افزایش شیوع انواع سرطان‌ها در جامعه محسوب می‌شود.
مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین از آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان در استان خبر داد و گفت: شناسایی هزار و ۶۸۵ مورد سرطان در استان، نگران کننده و نشان دهند افزایش انواع سرطان‌ها در استان است.
دکتر یزدی همچنین به افراد بالای ۵۰ سال هشدار داد که در معرض خطر بروز سرطان روده بزرگ قرار دارند.
دکتر فرخ زاد، رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر استان هم با اشاره به مخاطرات بیماری‌های غیر واگیر از جمله سرطان در استان، گفت: شناسایی هزار و ۶۸۵ بیمار سرطانی در استان، نگران کننده است و این موضوع زنگ افزایش سرطان در استان را به صدا درآورده است.
فرخ زاد همچنین نسبت به بروز سرطان روده در افراد بالای ۵۰ سال هشدار داد.
دکتر محمدی زاده، رئیس گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست در خصوص نحوه انعکاس اخبار خودکشی در رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در افزایش یا کاهش آمار خود کشی در جامعه دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار