امروز در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛
عضو شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد می‌کنم با انجام فراخوانی نسبت به طراحی و اجرای یادمان قربانیان هواپیمای اوکراینی اقدام شود.
کد خبر: ۸۱۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 12 January 2020

خبرنگار: کاظمی/عضو شورای شهر تهران خواستار ایجاد یادمان قربانیان هواپیمای اوکراینی شد

به گزارش تابناک سمنان: بشیر حجت نظری عضو شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران خواستار نصب تصاویر قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی در سطح شهر شد و گفت: تقاضا دارم امکان سوگواری جمعی برای قربانیان فراهم شود و یادمان آن‌ها ساخته و در سطح شهر نصب شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه چشم‌های بسیاری برای همیشه در حسرت دیدار ۱۷۶ عزیزشان ماند، گفت: این داغ بزرگ به تعبیر رهبر انقلاب بسیار سنگین‌تر شد وقتی که فهمیدیم خطای انسانی در سیستم پدافند، عامل این فاجعه بوده است، لذا به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر از دستگاه قضا و ستاد کل نیرو‌های مسلح می‌خواهم که با خاطیان این فاجعه با اشد مجازات برخورد کرده و تمام جزییات آن را به اطلاع مردم برسانند.

حجت نظری با بیان اینکه این حادثه، اندوه بسیاری را به مردم تحمیل کرد، گفت: از سازمان زیباسازی می‌خواهم در کنار بنر‌هایی که برای تسلیت در سطح شهر نصب شده بنر‌های متفاوت حاوی تصاویر این عزیزان را به منظور گرامیداشت یاد قربانیان که عمدتاً از نخبگان علمی و فعالان اجتماعی بودند طراحی و نصب کند.

او با بیان اینکه ساخت یادمان بزرگداشت قربانیان سوانح هوایی امری مرسوم است، گفت: پیشنهاد می‌کنم که با انجام فراخوانی نسبت به طراحی و اجرای یادمان قربانیان هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اقدام کرده و آن را در یکی از فضا‌های مناسب شهری نصب کنند.

عضو شورای شهر تهران افزود: به همکارانم پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای مشترک برای دلجویی از خانواده قربانیان این سانحه تشکیل داده و برای تسلی داغ بازماندگان اقدامات لازم انجام شود.

حجت نظری تصریح کرد: از شورای تأمین استان و نیروی انتظامی می‌خواهم که محلی را برای برگزاری مراسم سوگواری جمعی این عزیزان در نظر بگیرند و ضمن تأمین امنیت آن شرایط را برای سوگواری مردم داغ دیده فراهم کنند که این امر سبب افزایش همبستگی اجتماعی و همدلی مردم کشور خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار