هشتم شهریور 94 ،باردیگر دو چهره شورای شهر تهران(چمران و مسجدجامعی) از دو طیف اصولگر و اصلاح طلب در سومین سال پی در پی و برای تصاحب صندلی ریاست شورا در سومین سال از چهارمین دوره شورای شهر تهران با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
کد خبر: ۸۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 23 August 2015
چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در دو سال گذشته به گونه‌ای رقم خورده که دو چهره سرشناس و پر سایقه شورای شهر هر کدام به مدت یکسال، ریاست شورای شهر تهران در دوره چهارم را به عهده داشته‌اند.

احمد مسجد جامعی در نخستین سال از فعالیت شورای چهارم توانست با کسب 16 رأی رئیس شورای شهر چهارم شد و رقیب اصلی خود، مهدی چمران را شکست داد، اما در سال دوم این شورا وی با کسب 13 رأی در مقابل 18 رأی از ریاست این شورا برکنار شد و ریاست شورای شهر را به مجدد مهدی چمران بازپس داد.

در سال اول ریاست احمد مسجدجامعی بر شورای چهارم، مرتضی طلایی (نایب رئیس) الهه راستگو (منشی) هادی ساعی (منشی) رضا تقی‌پور (سخنگو) به عنوان هئیت رئیسه شورای شهر تهران انتخاب شدند که در سال دوم شورای چهارم، ترکیب هئیت رئیسه شورا متشکل از مهدی چمران (رئیس) مرتضی طلایی (نایب رئیس) ابوالفضل قناعتی (منشی) الهه راستگو (منشی) رضا تقی‌پور (سخنگو) شد.

اعضاء شورای اسلامی شهر تهران از دو طیف اطلاح طلب و اصولگر و البته مستقل بنا دارند در آغاز سومین سال از شورای چهارم بار دیگر رئیس شورای شهر را از بین دو گزینه ( مسجدجامعی و چمران) انتخاب کنند.

انتخاباتی که برای هر دو طیف اصولگر و اصلاح طلب مهم است و در این بین هر دو طیف تلاش می‌کنند تا بتوانند گزینه مد نظر خود را بر صندلی ریاست شورای شهر بنشانند.

در هر صورت و پس از جمع بندی اعضاء شورای شهر تهران، بار دیگر دو نیروی با تجربه شورای شهر تهران برای تصاحب صندلی ریاست شورای شهر تهران با یکدیگر رقایت خواهند کرد که به اعتقاد اکثریت اعضاء شورا شهر تهران هر دو گزینه(چمران و مسجدجامعی) هر کدام دارای نقاط ضعف و قوتی هستند و دارای توانمندی‌های خاص هستند.

انتخابات هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران،8 شهریور و در جلسه غیر علنی شورا و در پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار