از عصر جمعه تا بامداد یکشنبه با تقویت سامانه بارشی بارش‌ها نیز در استان تشدید می‌شود.
کد خبر: ۸۱۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰ 09 January 2020

مدیر کل هواشناسی مازندران از ورود سامانه بارشی جدید از عصر امروز پنجشنبه ۱۹ دی ماه خبر داد.

سید محمدرضا رضوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از بعد از ظهر روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه با ورود سامانه بارشی به استان شاهد بارندگی، کاهش دما و وزش باد و حداکثر سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق غربی و به تدریج در مناطق مرکزی و شرقی مازندران خواهیم بود.

وی تصریح کرد: از عصر جمعه تا بامداد یکشنبه با تقویت سامانه بارشی بارش‌ها نیز در استان تشدید می‌شود.

مدیر کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه بارش برف ذخیره آبی استان را افزایش خواهد داد، گفت: لازم به ذکر است که طی این مدت در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی پدیده مه و بارش برف خواهیم داشت بنابراین با توجه به شرایط جوی از عصر جمعه تا بامداد یکشنبه در مناطق ساحلی جلگه‌ای، آبگرفتگی و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی کاهش دید، کولاک و برف بارندگی و اختلال در تردد و پیش بینی می‌شود.

رضوی با اشاره به نگرانی بارش برف در ارتفاعات در گذر جمعه به شنبه خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد و رانندگان تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: به اطلاع کلی فعال و بهره‌برداران دریای خزر می‌رساند براساس پیش‌بینی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوی و دریایی از بعد از ظهر پنجشنبه با شمالی شدن جریان هوا و وزش باد شدید دریا به تبدیل مواج خواهد شد که این وضعیت تا یکشنبه ۲۲ دی ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی مازندران افزود: براساس پیشینه سرعت وزش باد در نزدیک ساحل ۱۲ بر ثانیه و ۴۳ کیلومتر بر ساعت است و دور از ساحل نیز ۱۵ متر بر ثانیه و ۵۴ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

رضوی یادآور شد: طی این مدت بیشینه ارتفاع موجود در نزدیک ساحل ۲ تا ۲ و نیم متر برآورد می‌شود بنابراین توصیه می‌شود فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را به عمل آورند و طی این مدت صید ماهی کیلکا و صید پره که توصیه نمی‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار