کد خبر: ۸۱۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 08 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: سونی با معرفی کانسپت تمام الکتریکی ویژن S در نمایشگاه CES 2020 دنیا را شوکه کرد.

 

این خودرو برای نشان دادن تلاش‌های سونی در زمینه حمل‌ونقل آینده ساخته شده است. ویژن S از 33 حسگر شامل حسگرهای تصویر CMOS، لیدار حالت‌جامد و رادار استفاده کرده تا بتواند اشیا و افراد خارج از خودرو از تشخیص داده و شناسایی کند. داخل کابین هم حسگرهای زمان پرواز ToF بکار رفته که می‌تواند افراد و اشیای درون خودرو را تشخیص دهند. سونی ادعا می‌کند این خودرو از تکنولوژی خودران سطح 2 برخوردار است.

 

سونی ویژن S در کابین نیز تکنولوژی بالایی داشته و صفحات اطلاعات سرگرمی بزرگی در پشت صندلی‌های جلو نصب شده است. همچنین یک صفحه لمسی در پهنای داشبورد کشیده شده است. صفحات نمایشی نیز وجود دارد که تصاویری زنده از دوربین‌ها را به نمایش می‌گذارند. این حالت شبیه تکنولوژی بکار رفته در هوندا e می‌باشد.

 

دیگر ویژگی کلیدی این خودروی مفهومی سیستم صوتی واقعیت 360 است که بنا به گفته سونی صدای 360 درجه فوق‌العاده‌ای برای تمام سرنشینان فراهم خواهد کرد. بلندگوها حتی داخل صندلی‌ها ادغام شده‌اند.

 

مدیر اجرایی سونی در زمان معرفی این خودرو گفته که ویژن S از پلتفرم جدیدی برای یک خودروی الکتریکی استفاده کرده است. باور بر این است پلتفرم یاد شده حاصل کار تأمین‌کننده قطعات خودرویی به نام مگناست. نیروبخش خودرو نیز یک جفت پیشرانه الکتریکی 200 کیلوواتی است که باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.8 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 239 کیلومتر در ساعتی می‌شود.

 

شرکت‌هایی همچون بوش، کانتیننتال، انویدیا و کوالکام به سونی در تولید ویژن S کمک کرده‌اند. هنوز مشخص نیست که آیا سونی برنامه‌ای برای تولید و فروش عمومی این خودرو خواهد داشت یا خیر.

 

منبع: پدال

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار