سهم زمین های مرغوب از آمار اعاده شده چقدر است؟
پرسش اساسی اینجاست که سهم اراضی و زمین های با ارزش نظیر آنچه که در پوشش طرح های سرمایه گذاری و گردشگری و اقدامات به ظاهر قانونی اما با تبانی و متقلبانه برخی تعاونی های مسکن ادارات دولتی...
کد خبر: ۸۱۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 08 January 2020

به گزارش تابناک اردبیل، علی اکبر روح نواز در یادداشتی نوشت: شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی، منابع طبیعی و حقوق عامه در راستای تدابیر رهبر معظم انقلاب و در اجرای بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران طی دستورالعمل صادره از سوی رئیس وقت قوه قضائیه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و حفاظت از اراضی و منابع طبیعی در سال 1383 در سطوح کشوری و استانی تشکیل شد.

ساده لوحی است که تصور کنیم، زمین خواری یک تخلف ساده به مانند دیگر تخلفاتی است که ممکن است افراد مرتکب شوند، این پدیده به دلیل سودآوری سرشار نه تنها امری پیچیده است بلکه حالت باندی و سازمان یافته به خود گرفته است به طوری که همواره در چنین پرونده هایی ردپای افراد ذینفوذ و مقامات مشاهده می شود.

اعاده 2 هزار هکتار از اراضی ملی استان اردبیل به بیت المال طی 7 ماه اخیر به عنوان آمار تجمیعی و کارنامه قابل توجه و تقدیر شورای حفظ حقوق بیت المال از این جهت واجد بررسی و تامل است که بدانیم مبنای محاسبه کیفیت اموال و زمین های اعاده شده از نظر ارزش ریالی و جغرافیایی چگونه است!

گفته می شود بخش مهم آمار منتشره شورا، اطلاعات و آمار ارائه شده از سوی اداره کل منابع طبیعی استان و ناشی از رفع معارض و اعاده زمین از محل اختلافات آن مجموعه با روستائیان در نقاط مختلف کوهستانی و دیم کار باشد و لذاست مردم انتظار دارند حدت، شدت و قاطعیت شورا برای تحقیق، کشف، مجازات و اعاده اموال و اراضی ملی در مناطق حاصلخیز، خوش آب و هوا و با ارزش منجمله در دامنه های سبلان و کمربند اردبیل- سرعین نیز مضاعف شود.

در این میان پرسش اساسی اینجاست که سهم اراضی و زمین های با ارزش نظیر آنچه که در پوشش طرح های سرمایه گذاری و گردشگری و اقدامات به ظاهر قانونی اما با تبانی و متقلبانه برخی تعاونی های مسکن ادارات دولتی، سودهای کلانی را به جیب برخی مقامات، آمران و مباشران و عوامل آنان سرازیر می کند، از آمارمنتشره 2 هزار هکتاری چه میزان است؟!

طرح این سئوال قطعاً انکار خدمات قابل تقدیر آن شورا نیست اما وقتی قرار بر شفافیت و اطلاع رسانی و قاطعیت در برخورد با هر گونه فساد از سوی ریاست محترم قوه قضائیه است، باید این حق را برای مردم محفوظ بداریم تا از جزئیات تلاش های مجاهدانه خدمتگزاران آگاه شده و بیش از پیش دلگرم شوند.  

بی تردید قضاوت کنونی مردم از کارنامه شورای حفظ حقوق بیت المال، محتوای منتشره رسانه ای و آمار کلی آن است و چه خوب است تا مصوبات آن بی هیچ مصلحت اندیشی به افکار عمومی گفته شود و گرنه سیاق کنونی، ممکن است تردیدآفرین باشد.    

آقای ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه اخیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان به تخریب کنندگان منابع طبیعی هشدار داده که بدون اغماض با متخلفان و متعرضان برخورد قاطع خواهد شد.

آقای عتباتی! قاطعیت و جدیت شما در پرونده هایی چون مجتمع صنعتی گوشت اردبیل، محاکمه و مجازات مفاسد مالی تعدادی از مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی ثابت شده است اما مردم نمی پذیرند که با وجود اختیارات و ابزارهای قانونی، همانند پیشینیان صرفاً هشدار سر دهید؛ قاطعیت امروز سپاه را در مقام رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی الگوی کارتان قرار دهید که خائن را با موشک زد و خوب است که شما نیز بدون هیچ ملاحظه ای سراغ دانه درشت ها و خائنان بروید که آن وقت محبوب قلبها خواهید شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
چییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی گفتی .بیت المال ..................................شوخی میکنی.حقوق مسئولین میگفتی بهتر بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
خوردند و.بردند ...کفن کردند تنم را .....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار