کد خبر: ۸۱۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳ 07 January 2020
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا سامانه‌ای بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش باران در نیمه غربی کشور و بارش برف در ارتفاعات این مناطق، خواهد شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ اظهار داشت: امروز تا اواسط وقت فردا در اغلب شهرهای کشور از نظر آب و هوا، جوی آرام داریم و همین سبب می‌شود که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش آلاینده‌های جوی رخ دهد. 
وی ادامه داد: بعدازظهر فردا از غرب کشور سامانه‌ای بارشی وارد می‌شود که موجب بارش باران در نیمه غربی کشور شامل غرب، شمال‌غرب و جنوب غرب خواهد شد، همچنین در ارتفاعات این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر فردا در استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و از فردا شب در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی شامل استان‌های تهران، البرز، قزوین و زنجان بارش باران و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 
ضیائیان افزود: روز پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد خواهد بود؛ روز پنج‌شنبه به دلیل شمالی شدن جریانات در سواحل خزر، کاهش دما و بارش باران پیش‌بینی می‌شود که باران در سواحل خزر تا یکشنبه آینده ادامه دارد. 
وی افزود: روز جمعه این سامانه بارشی مناطقی از جنوب و جنوب‌شرق را هم دربرمی‌گیرد، ضمن آنکه جمعه در استان‌های فارس، کرمان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یزد رگبار باران و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه هفته آینده سامانه بارشی مذکور تا اندازه‌ای در جنوب‌شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور، ادامه فعالیت دارد. 
وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف و غبارآلود است و فردا شب بارش پراکنده در تهران داریم، همچنین روز پنج‌شنبه آسمان تهران ابری و بارانی است، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9  یک درجه خواهد بود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و بیرجند با کمینه دمای 4 درجه زیرصفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار