از پله‌ها پایین می‌رم زمین خیس، چشم‌ها تر؛ سنگ‌های سیاهی که زیر هر کدامشان گنجی بزرگ آرمیده، اینجا آرامگاه ابدی بانی بیت‌الزهراست، اینجا گلزار شهدای کرمان خانه همیشگی حاج قاسم سلیمانی است.
کد خبر: ۸۱۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۹ 05 January 2020

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ برای شهادتت، چشم فلک گریان و خاطر خورشید پژمان گشت، جای خالی‌ات احساس می‌شود، در صحنه زمین، بر پهنه آسمان و در اعماق قلوب انسان‌ها و میلیون‌ها نفر بر شهادتت اشک ریختند و می‌ریزند ای مالک اشتر زمان. آسمان هم گویی به گریه آمده است. زمین گلزار شهدا خیس است از اشک آسمان. گویی مقدمت را از الان آب پاشی کرده است.

۲۰ نفر از فرزندان شهید زیرتابوتم را بگیرند_سردار سلیمانی

ایام فاطمیه امسال جایت در بیت‌الزهراء خالی‌است، اما در بیت‌الزهراء گرمای وجودت موج می‌زند و هنوز صدای یا زهرا گفتنت به گوش می‌رسد. اما باید دانست که در این عشق تو به زهرا(س) و این‌گونه شهید شدنت چه رازی نهفته است و در این ایستاده زیستن! باید پی به چه رازی برد؟

حاج قاسم سلیمانی به یارانش همواره توصیه می‌کرد که در کوران‌ها و در زمان‌های سخت به یاد حضرت فاطمه‌الزهرا (س) باشید.

سال‌هاست که حاج قاسم مردم کرمان، در ایام شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) در خانه خود که آن را وقف عزاداری اهل‌بیت‌(ع) کرده بود، مراسم می‌گرفت، مقابل درب بیت‌الزهرا(س) می‌ایستاد و شخصا به یکایک عزاداران تسلیت می‌گفت

حال می خواهیم از بیت الزهرا تا گلزار شهدای کرمان برویم. از بانی مراسمها حضرت زهرا(س) تا آرامگاه ابدی او... چه مسیر کوتاهی... زیر بارش باران...

برای ما روضه حضرت زهرا (س) بخوان تا گریه کنیم و سبک شویم

سردار حسنی‌سعدی مدیرکل سابق بنیاد شهید استان کرمان و دوست و هم‌رزم حاج قاسم سلیمانی از ارادت حاج قاسم به حضرت فاطمه (س) می‌گوید: در مقطعی از جنگ فشار زیادی بر روی حاج قاسم و اطرافیانش وارده شده بود و به نقل از اطرافیان ایشان، دلشان بسیار گرفته بود. حاج قاسم با مصطفی موذن‌زاده و یکی از مسئولین لشکر به دنبال شهید علی ماهانی می گشتند.(شهید علی ماهانی در عملیات والفجر ۳ به شهادت رسیدند). آنها به شهید علی ماهانی می‌گویند تو فقط برای ما روضه حضرت زهرا (س) بخوان تا ما گریه کنیم و مقداری سبک شویم.

وی ادامه داد: ایشان ارادت فوق‌العاده زیادی به حضرت الزهرا(س) داشتند و هر زمان اسم حضرت زهرا (س) و امام حسین(ع) می آمد اشک‌هایشان جاری می‌شد.

بیت‌الزهراء یک پایگاه فرهنگی در کرمان است

این دوست حاج قاسم سلیمانی با بیان این مطلب که حاج قاسم خانه خودش را به بیت‌الزهراء تبدیل کرده بود، افزود: بیت‌الزهراء یک پایگاه فرهنگی در کرمان است و فقط در ایام فاطمیه برنامه ندارد بلکه در طول کل سال برنامه فرهنگی دارد هم‌چنین یک شهید گمنام در این مکان خاکسپاری شده است.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود را به برنامه های مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید پورجعفری اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مراسم تشییع ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه از میدان آزادی آغاز خواهد شد و تا میدان مشتاق ادامه خواهد داشت ضمن آنکه از گنبد جبلیه به سمت گلزار نیز عبور خودروها در آن روز ممنوع خواهد بود.

مدیرکل سابق بنیاد شهید استان کرمان در خصوص مکان خاکسپاری این سردار شهید گفت: توصیه خود ایشان در زمانی این بوده که در کنار شهید یوسف‌الهی دفن شوند ولی اکنون یک پیشنهاد به خانواده آنها داده‌ایم که اجازه دهند وسط گلزار و زیر گنبد سبز ایشان را به خاک بسپاریم که هنوز موافقت نکرده‌اند.

فرزندان شهدا زیر تابوتم را بگیرند

وی با یادآوری بخش‌هایی از وصیت‌نامه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: روی سنگ قبرشان براساس وصیت‌نامه‌شان تنها کلمه سرباز نوشته خواهد شد و همچنین توصیه کرده‌اند که زیر تابوتشان را ۱۰ یا ۲۰ نفر از فرزندان شهید بگیرند.

حسنی‌سعدی گفت: برکت خون حاج قاسم سلیمانی تحول، انقلاب، انسجام، اتحاد و بیداری را در کل منطقه ایجاد خواهد کرد و آیندگان از اعجاز خون پاک ایشان تعجب خواهند کرد و در آینده تاریخ ثابت خواهد کرد که خون پاک ایشان چه تحولی ایجاد کرده است.

عبودت و خلوص؛ مهمترین ویژگی که حاج قاسم را قاسم سلیمانی کرد

"مهدی صدفی" از همرزمان حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس درباره شخصیت این سردار شهید به ما گفت: صحبت درباره ویژگی های خاص شخصیتی شهید سلیمانی از زبان بنده و امثال بنده کوچک خواهد بود اما مهمترین ویژگی قاسم سلیمانی که او را حاج قاسم محبوب دلها کرد، عبودت و خلوص ایشان بود.

وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی برای دنیا نجنگید بلکه فقط برای خدا و رضایت خدا می جنگید، اظهار کرد: همین نیت حاج قاسم سلیمانی بود که او را محبوب دل‌ها کرد و محبوب دل‌ها نگه خواهد داشت.

این هم رزم حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی خیلی ها می خواهند کاری را انجام دهند که دیده شوند افزود: بنده در لشکر ۴۱ ثارالله مسئول اطلاع رسانی لشکر بودم. هر وقتی که درباره مصاحبه با ایشان صحبت می کردم می گفت من چه کاره هستم که مصاحبه کنم و وقتی ناراحتی بنده را می‌دید گویی از سر اجبار چند کلمه با من حرف می زد.

صدفی به عشق، ارادت و علاقه حاج قاسم سلیمانی به اهل بیت نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۶۴، عصری حاج قاسم برای عملیاتی در کنار رود بهمنشیر در منطقه آبادان بود. با من تماس گرفت که از محلی که لشکر استقرار پیدا کرده بود به بهمنشیر بروم. بعد از نماز مغرب و عشاء حرکت کردم و پس از ۲ ساعت به محل استقرار آنها رسیدم. ۵ نفری در سنگر بودند. حاج قاسم به من گفت می دانی امشب چه شبی است؟ گفتم شب شهادت حضرت زهرا(س). گفت می خواهم برای من روضه حضرت زهرا(س) بخوانی.

شماها چه کار به من دارید، مجلس حضرت زهرا را برگزار کنید

این هم رزم و دوست حاج قاسم سلیمانی به تماس ۱۰ روز قبل سردار با خودش درباره آمادگی بیت الزهرا برای ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: ایشان با من تماس گرفتند و گفتند از روند آماده سازی بیت الزهرا چه خبر؟ امسال این مکان نیاز به بازسازی داشت. بازهم برایم جالب بود با این همه مشغله کاری که داشت اما حواسش به ایام فاطمیه بود. به ایشان گفتم ان شاءالله به فاطمیه دوم می رسد و ایشان تاکید داشت که  کار باید انجام شود و روضه حضرت زهرا(س) هرجوری که شده حتی بر روی خاک ها باید برگزار شود.

وی ادامه داد: از ایشان پرسیدم که شما کی تشریف می آورید برای مراسم ایام فاطمیه در بیت الزهرا. گفت فلانی چه کار به من دارید. شما مجلس را برگزار کنید و شما کارتان به من نباشد.

صدفی با بیان اینکه ایشان ذوب در ولایت بود به بیان خاطره ای از سردار سلیمانی پرداخت و گفت: روزی از حاجی درباره یک جریان سیاسی پرسیدم و خواستم نظر ایشان را برای اجرای کار بپرسم. ایشان بلافاصله گفت «فلانی کارتان به جناح ها نباشد و فقط گوش بدهید رهبر معظم انقلاب چه می‌گویند قطب نمایتان آقا باشد و هرچه ایشان گفتند عمل کنید».

وی به بیان خاطره ای دیگر پرداخت و گفت: روزی ایشان و خانواده برای صرف ناهار مهمان ما بودند. تا بر سر سفره نشستند و خواستند لقمه اول را بردارد گوشی‌شان زنگ خورد. از دفتر آقا تماس گرفتند که بیایند تهران. ایشان لقمه را زمین گذاشت اول فرمان آقا را پیگیری کرد و با وجود آن‌که عصر آن روز مراسمی داشتیم اما به سمت تهران رفتند. این همان ذوب در ولایت ایشان بود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار