واکنش قاطع سرلشکر «محسن رضایی» به گزافه‌گویی ترامپ:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت‌نظام، افزود: در مقابل آمریکا دو پاسخ شکل خواهد گرفت اول انتقام ملت ایران و عراق است، ما در مسئله انتقام از ترامپ و سربازانش جدی‌ایم و تردید هم به خود راه نمی‌دهیم، نکته دوم در جواب ترامپ که گفته اگر انتقام بگیرید ما حمله می‌کنیم باید بگویم در این صورت مطمئن باشید حیفا و مراکز مهم اسرائیل را با خاک یکسان خواهیم کرد...
کد خبر: ۸۱۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵ 05 January 2020
 

 

به گزارش «تابناک»، سرلشکر «محسن رضایی» در مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی آمریکایی‌ها در مصلای تهران گفت: آمریکا بداند خون قاسم سلیمانی در کالبد ملت ایران انقلابی مثل 22 بهمن به‌پا کرده است که از دل آن قاسم سلیمانی‌ها به ظهور می‌رسند. قاسم سلیمانی مجاهد خستگی‌ناپذیر بود و از 40 سال قبل بدون وقفه در تمام صحنه‌های جنگ ملت‌های مستضعف منطقه سینه سپر کرد.

وی تصریح کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر به عنوان فرمانده تیپ تازه تأسیس 41 ثارالله رزمندگان کرمان بود و بعد به فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد و سپس فرماندهی جبهه مقاومت از ایران تا لبنان بر عهده او بود و توانست خدمات بزرگی را به ارمغان آورد؛ از استثنائی‌ترین قهرمانان ایران که هم در زمان حیات و هم بعد از شهادت قهرمان است، شاید اگر آمریکا می‌فهمید شهادتش تبدیل به قیام بزرگی در ایران می‌شود این کار را نمی‌کرد؛ او خواب را از متجاوز گرفته و در همه جبهه‌ها لرزه بر اندام تروریست‌ها انداخته است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت‌نظام تأکید کرد: قاسم سلیمانی بعد از امام و رهبر معظم انقلاب سومین قهرمان بین‌المللی ایران است؛ هیچ نقطه‌ای در دنیا نبود که در این چند سال اخیر از قاسم سلیمانی نامی در رسانه‌هایش نبرده باشد، شهادت او انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را احیاء کرد و پرده از چهره کریه ضد بشری آمریکا برداشت.

وی خاطرنشان کرد: قاسم سلیمانی هم در جبهه مقاومت به قهرمان تبدیل شد و هم در عرصه مبارزه با تروریسم، بیش از 50 سال است که اسرائیل در غرب آسیا کاشته شده است و به 5 و 6 کشور از جمله فلسطین تجاوز کرد اما نهایتاً در جنگ 33 روزه لبنان هیمنه اسراییل در منطقه فرو ریخت. مقاومت از لبنان شروع و به فلسطین وارد شد و این‌بار جغرافیای مقاومت توسعه یافت و این توسعه مرهون تلاش قاسم سلیمانی است، وقتی آمریکا و اسراییل نتوانستند شعار نیل تا فرات را تحقق ببخشند داعش را به‌وجود آوردند.

رضایی در این مراسم وداع، گفت: تجاوز داعش از سوریه شروع شد و تا 40 کیلومتری بغداد رسید تا زمانی که قاسم سلیمانی وارد شد و جوانان عراقی جوشیدند و با همت ابومهدی حشدالشعبی شکل گرفت و با مبارزه، شاخ جدید آمریکا را در هم شکستند. حالا هم که آمریکا با ترور سردار قاسم سلیمانی دست به توطئه جدیدی زده است، امروز با این ترور در واقع به ملت ایران و عراق و جبهه مقاومت حمله شده است، همه دنیا بدانند به زودی تمام آمریکایی‌ها از منطقه اخراج خواهند شد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: در مقابل آمریکا دو پاسخ شکل خواهد گرفت اول انتقام ملت ایران و عراق است، ما در مسئله انتقام از ترامپ و سربازانش جدی‌ایم و تردید هم به خود راه نمی‌دهیم، نکته دوم در جواب ترامپ که گفته اگر انتقام بگیرید ما حمله می‌کنیم باید بگویم در این صورت مطمئن باشید حیفا و مراکز مهم اسرائیل را با خاک یکسان خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ترامپ حقوق بین‌المللی را زیر پا گذاشت و ساه‌ترین ترور را رقم زد، دست او برای دنیا رو شده که به دنبال تجدید حیات داعش است، چند ساعت پیش مجلس انقلابی عراق اخراج آمریکایی‌ها را از سرزمین عراق تصویب کرد. چندی پیش ترامپ با پاره کردن قرارداد برجام که راضی به آن نبودیم اما بنا به مصالحی امضاء کردیم و درگیری سیاسی، اقتصادی و اعمال تحریم‌ها را از همان جا آغاز کرد ما امروز به صورت جدی تا اخراج کامل آمریکا از کل منطقه در مبارزه خواهیم بود و راه قاسم سلیمانی را ادامه می‌دهیم.

رضایی تصریح کرد: آمریکایی‌ها هرکجا پا گذاشتند فقط ناامنی به جا گذاشتند اما امنیتی که سپاه در منطقه ایجاد کرد بر پایه نیروی مردمی بود؛ در لبنان حزب‌الله در عراق حشدالشعبی در سوریه جیش الوطنی را متکی بر مردم ایجاد کرد این امنیت کم خرج بود و استثماری نبوده است و این راهی است که جمهوری اسلامی دنبال می‌کند همه بدانند تاکنون مدبرانه عمل کرده‌ایم و در حادثه اخیر هم ما حمله‌ای آغاز نکردیم و آمریکا حمله کرده است اما ما با همان منطق مقاومت تقاص سختی خواهیم گرفت تا امنیت کامل به جهان اسلام باز گردد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار