استقبال بی نظیر مردم غیور و انقلابی خوزستان در مراسم وداع با پیکر مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نشان داد که مردم راه این شهید والا مقام را زنده نگه داشته و ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۸۱۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰ 05 January 2020

مردم از سراسر خوزستان و استان‌های همجوار از اوایل صبح امروز یکشنبه ۱۵ دی ماه برای شرکت در آیین پاسداشت از مجاهدت های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مسیر اعلام شده حضور یافتند تا یکصدا این اقدام و حمله تروریستی آمریکا را محکوم کنند و با محبوب دلها برای آخرین بار وداع کنند.

احمد محمدی یکی از شرکت کنندگان در این مراسم بود که در حالیکه اشک می ریخت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سردار سلیمانی مرد میدان جنگ و ایثار و از خود گذشتگی بود که خود را فدای اسلام کرد.

وی گفت: ما مردم ایران راه این شهید بزرگ اسلام را ادامه داده و برای همیشه با ظلم و استکبار در ستیز خواهیم بود.

محمدی ادامه داد: شهید سپهبد قاسم سلیمانی همواره در کنار مردم به ویژه فقرا و نیازمندان به کمک بود و مسئولان باید از این روحیه جهادی و انسان دوستی درس بگیرند،جوانان هم باید راه شهیدان را ادامه دهند و با ظالمان و مستکبران جهان ستیز و جنگ کنند.

این فرد شرکت کننده در مراسم تشییع شهید سلیمانی ادامه داد: باید به دستور رهبر معظم انقلاب انتقام خون این شهیدان را از کشورهای تروریسم بگیریم.

ابوالفضل بصیری یک خوزستانی دیگر که در این آیین با شکوه شرکت کرده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سردار کسی بود که تمام وقت و زندگی خود را صرف مردم کرد و مردم قدرشناس خوزستان امروز آمدند تا از مجاهدت‌های این شهید والامقام قدردانی کنند.

وی گفت: حضور پرشور مردم در این مراسم پیامی را برای رهبر معظم انقلاب داشته است و آن پیام این است که تا آخرین لحظه مردم همراه رهبر معظم انقلاب هستند و همانطور که دولتمردان و رهبری اعلام کردند حتما انتقام سختی از سردمداران تروریست آمریکایی خواهیم گرفت.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این آیین با شکو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم خوزستان از دیروز برای استقبال از شهید سردار قاسم سلیمانی و پنج شهید همراه وی که توسط آمریکای تروریسم به شهادت رسیدند لحظه شماری می کردند و امروز با حضور خیره کننده خود حماسه آفریدند.

کریم ناصری بیان کرد: از ابتدای صبح امروز حضور پررنگ همه طوایف و همه قشرهای مختلف از استان را در این مراسم شاهد بودیم حضور دارند که خود نمایانگر تاثیر و برکت شهادت سردار بزرگ کشور در ایجاد همبستگی ملی است.

وی ادامه داد: مردم از این حادثه متاثر هستند چرا که این شهید بزرگوار در دوران جنگ و دوران دفاع از حرم تلاش کرد و فعال بود و در نهایت به آرزوی خود که شهادت بود رسید.

ناصری ادامه داد: در این مراسم تنها طیفی از مردم با عقاید و افکارو احزاب خاص نیستند بلکه همه مردم از هر طایفه و عقایدی شرکت کردند تا از رشادت های این شهید والا مقام تشکر کنند.

وی افزود: مردم با وجود تمامی مشکلات اقتصادی با یک روحیه قوی در این مراسم شرکت کردند و انتظار می رود مسوولان نیز قدردان مردم غیور و انقلابی ایران باشند و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

آیین وداع با شهید سپهبد قاسم سلیمانی از ساعت هشت صبح امروز یکشنبه ۱۵ دی ماه در اهواز با حضور چشم گیر مردم از سراسر خوزستان و استان های هم جوار در اهواز آغاز شد و بیش از چهار ساعت به طول انجامید و پس از پایان مراسم پیکر پاک این شهیدو سایر همرزمان شهیدش برای طواف در حرم امام رضا (ع) به فرودگاه اهواز و از آنجا به مشهد منتقل شد.

به دستور استاندار خوزستان مدارس نوبت صبح و عصر، ادارات و دانشگاه های استان امروز برای حضور مردم در این آیین تعطیل شدند.

شهید قاسم سلیمانی فرماندار شجاع لشکر۴۱ ثارالله کرمان در دوران هشت دفاع مقدس ، با حضور موثر درخطوط مقدم جهاد و مبارزه با نیروهای بعثی عراق ، نقش مهمی در پیروزی های رزمندگان اسلام داشت.

شهید بزرگوارحاج قاسم سلیمانی همچنین در جریان سیلاب فروردین امسال خوزستان ، خاضعانه و خالصانه در کنار مردم آسیب دیده قرار گرفت و منشاء خدمات ارزنده و ماندگاری شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق و جمعی از همراهان، در حمله پهپادهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت جنگ آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند. همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به این اقدام آمریکا به وی اعلام شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار