طایفه‌های بختیاری و عرب امروز به پاس همت بلند سردار و شخصیت منحصر به فرد ، تواضع و مردم مداریش ، در آیین تشییع پیکر پاک او و همرزمانش در اهواز ، برایش سنگ تمام گذاشتند.
کد خبر: ۸۱۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ 05 January 2020

در مسیر تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی پرچم طوایف مختلف به چشم می خورد که امروز در کنار هم برای وداع و پاسداشت سال ها مجاهدت این شهید بزرگ قرار گرفته اند و یک صدا این حمله ظالمانی آمریکا را با سردادن شعارهایی همچون " مرگ بر آمریکا"، " مرگ بر اسرائیل"، " الله اکبر" و " ای رهبر آزاده آماده ایم آماده" محکوم می کنند.

امروز اهواز میزبان طوایف مختلفی از جای جای خوزستان است که برای وداع و قدردانی از سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی از ساعت های اولیه صبح امروز به اهواز سفر کردند تا یکصدا نام این شهید دلاور را فریاد بزنند و به گوش جهان برسانند.

عربهای خوزستان از لحظه انتشار خبر شهادت سردار سلیمانی با حضور در اماکن عمومی و برپایی مراسم عزاداری و یزله های حماسی ، ضمن ابراز غم و اندوه خود از این ضایعه ، ارادت خود را به نام و شخصیت بزرگ وی اعلام کردند.

طوایف مختلف عرب امروز نیز به رسم خود با حمل پرچمهای عشیره های مختلف و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران،  اعلام کردند در کنار سایر قشرهای مختلف ملت بزرگ ایران خواهان انتقام سخت دربرابر جنایت هستند.

آنان امروز نیز در این مسیر مردم با برپایی موکب از شرکت کنندگان در این مراسم پذیرایی می کنند و به یاد این شهید جهانی صلوات و فاتحه می خوانند. 

 حضور بزرگان عشایر بختیاری نیز با لباسهای محلی و موسیقی محلی خاص عزاداری، سنج و دمام حال و هوای دیگری به این مراسم داده است. 

عشایر لر و بختیاری های خوزستان نیز از روز جمعه با برپایی مراسم عزاداری در مناطق مختلف به سوگ سردار نشسته اند. 

امروز مردم از اقوام و طوایف مختلف و با پوشش و گویش های گوناگون از سراسر خوزستان امروز هم صدا در اهواز نام شهید والا مقام شهید سپهبد سلیمانی را فریاد می زنند تا حماسه حضور دیگری در کتاب تاریخ انقلاب رقم بزنند. 

مردم شهرستان های سیل زده خوزستان از این شهید بزرگ در زمان حادثه سیل فروردین ماه امسال خاطره های زیادی دارند آنان در آن حادثه میزبان او بودند و از کمک ها و حمایت های او بهره مند شدند، امروز در کنار همه مردم استان میزبان شهید سپهبد قاسم سلیمانی هستند تا برای همیشه با او وداع کنند.

امروز یکشنبه ۱۵ دی، خوزستان نخستین میزبان پیکر پاک و مطهر سردار رشید اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کشور است ، این مراسم که قرار بود از ساعت هشت صبح از میدان مولوی  اهواز شروع و به خیابان سلمان فارسی منتهی شود، به دلیل تجمع زیاد جمعیت در مراسم، از خیابان سلمان فارسی اهواز آغاز شد.

گزارش خبرنگاران ایرنا از مسیرهای تشییع پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی حاکی است خیل جمعیت از شهرهای مختلف استان و نیز از استانهای همجوار، تردد را در مسیر تشییع مشکل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز ، استاندار خوزستان ، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، شخصیت‌های سیاسی و علمی ، حوزه‌های علمیه خوزستان و... با صدور اطلاعیه ها و بیانیه‌های جداگانه جنایت وحشیانه به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ابومهدی المهندس جانشین سازمان حشدالشعبی(بسیج مردمی عراق) و همراهان آنان را تبریک و تسلیت گفته و بر تداوم راه پرافتخار شهیدان تاکید کردند.   

شهید قاسم سلیمانی فرماندار شجاع لشکر۴۱ ثارالله کرمان در دوران هشت دفاع مقدس ، با حضور موثر درخطوط مقدم جهاد و مبارزه با نیروهای بعثی عراق ، نقش مهمی در پیروزی های رزمندگان اسلام داشت.

شهید بزرگوارحاج قاسم سلیمانی همچنین در جریان سیلاب فروردین امسال خوزستان ، خاضعانه و خالصانه در کنار مردم آسیب دیده قرار گرفت و منشاء خدمات ارزنده و ماندگاری شد.

 بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق و جمعی از همراهان، در حمله پهپادهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت جنگ آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند. همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به این اقدام آمریکا به وی اعلام شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار