کد خبر: ۸۱۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 05 January 2020
مراسم تشییع باشکوه و تاریخی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس جانشین سازمان حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) در اهواز با حاشیه‌هایی جذاب و ماندنی همراه بود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا*حضور مردم مومن و شهیدپرورشهرهای خوزستان به همراه شمار زیادی از مردم و ارادتمندان استان‌های همجوار همچون بوشهر، لرستان ، ایلام ، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری جلوه‌هایی بی بدیل از اتحاد ، یگانگی وهمبستگی با آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت که تاکنون سابقه نداشت.
* حضور میلیونی و بی‌سابقه مردم خوزستان در مراسم باشکوه وداع با پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی یادآور حضور مردم شهیدپرور در مراسم ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در خرداد ماه ۱۳۶۸ بود.
* چشمان اشک بار و محزون ، قلب های شکسته و خشم انقلابی مردم از جنایت بی شرمانه نظامیان امریکایی که به دستوردونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور انجام شد از دیگر جلوه‌های تشییع پیکر سردار دل ها و دیگر شهدای مقاومت بود.   
* از نخستین ساعات صبح یکشنبه تعدادی از زیادی از جوانان و عشایر پرشورخوزستان و استان‌های همجوار با لباس‌های محلی با خودروهای شخصی و اتوبوس خود را به اهواز رساندند تا توفیق وداع حزن‌انگیز و حضور در مراسم تشییع باشکوه شهدای عزیز و گرانقدر مقاومت و قهرمانان مبارزه با سازمان جهنمی داعش و گروه‌های ملحد تکفیری را داشته باشند.  
* جمعیت متحد و میلیونی تشییع کنندگان به قدری خیره کننده و باعظمت بود که لنز دوربین‌های خبرنگاران و رسانه‌های گروهی تنها قادر بودند گوشه‌هایی از این حضور حماسی را به تصویر بکشند.
* طبق برنامه قرار بود مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهدا ساعت هشت صبح از میدان مولوی شروع و تا چهارراه سلمان فارس ادامه یابد ولی کنترل و هدایت جمعیت با وجود تلاش های زیاد نیروهای انتظامی و امنیتی به سختی انجام شد.
* پیکرهای مطهر شهدا حدود ساعت پنج صبح از نجف اشرف وارد فرودگاه بین المللی اهواز شد و در همان دقایق اولیه جمع زیادی از مردم در اطراف فرودگاه تجمع کردند تا عبور کاروان شهدا به سختی انجام شد.
* سراسر مسیر مراسم تشییع مزین به تصاویر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ، بیرق های سیاه  ، پرچم‌های جمهوری اسلامی اسلامی ایران و عراق بود ضمن آنکه مشایعت کنندگان که بسیاری از آنان  جامه عزا به تن کرده بودند پلاکاردهایی در محکومیت این جنایت هولناک توسط سرمداران بی خرد آمریکایی و ابراز ارادت به ساحت مقدس شهدا در دست داشتند.
* پرواز مکرر بالگردهای حامل تصاویربرداران شبکه های تلویزیونی و عکاسان در طول مسیر حرکت تشییع کنندگان جلب نظر می‌کرد.
* حاج صادق آهنگران مقابل حسینیه عاشقان ثارالله اهواز که نقطه شروع حرکت پیکرهای شهدا بود با نواهای حزن انگیز و  سروده‌های حماسی دوران هشت سال دفاع مقدس قلوب مردم را آن دوران حماسه و ایثار که حاج قاسم سلیمانی نقش برجسته ای در خلق آن حماسه های ماندگار داشت ، هنرمندانه پیوند زد.
* پیکرمطهرسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان پس عبور از مقابل حسینیه ثارالله و چهار راه سلمان فارسی برای دقایقی در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) متوقف شد و سپس خودرو حامل شهدا به سختی به سمت فرودگاه اهواز حرکت کرد تا پیکرهای شهدا به مشهد مقدس انتقال یابد.    
 به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز ، استاندار خوزستان ، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، شخصیت‌های سیاسی و علمی ، حوزه‌های علمیه خوزستان و... با صدور اطلاعیه ها و بیانیه‌های جداگانه جنایت وحشیانه به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ابومهدی المهندس جانشین سازمان حشدالشعبی(بسیج مردمی عراق) و همراهان آنان را تبریک و تسلیت گفته و بر تداوم راه پرافتخار شهیدان تاکید کردند.    
شهید قاسم سلیمانی فرماندار شجاع لشکر۴۱ ثارالله کرمان در دوران هشت دفاع مقدس ، با حضور موثر درخطوط مقدم جهاد و مبارزه با نیروهای بعثی عراق ، نقش مهمی در پیروزی های رزمندگان اسلام داشت.
شهید بزرگوارحاج قاسم سلیمانی همچنین در جریان سیلاب فروردین امسال خوزستان ، خاضعانه و خالصانه در کنار مردم آسیب دیده قرار گرفت و منشاء خدمات ارزنده و ماندگاری شد.
 بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق و جمعی از همراهان، در حمله پهپادهای متجاوز آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت جنگ آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند. همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به این اقدام آمریکا به وی اعلام شد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار