رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که شهردار تهران لایحه‌ای را به شورای شهر فرستاده که براساس آن یک معبر به نام سردار شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شود، اضافه کرد: البته اعضای شورای شهر نیز با قید دو فوریت این پیشنهاد را مطرح کردند.
کد خبر: ۸۱۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 05 January 2020

تغییر نام یکی از بزرگراه‌های پایتخت به سردار شهید سلیمانی/ «فتح»، «آزادگان» و رسالت؛ گزینه‌هابه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،محسن هاشمی رفسنجانی پیش از آغاز صد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اعضای شورای شهر و شهردار تهران اظهار کرد: در این جلسه در مورد موضوعات مختلفی از جمله لایحه درآمد‌های پایدار که از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفته صحبت شد و همچنین در مورد قوانین ماده ۱۰۰ که در کمیسیون زیربنایی دولت که در حال پیگیری است، صحبت شد.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که شهردار تهران لایحه‌ای را به شورای شهر فرستاده که براساس آن یک معبر به نام سردار شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شود، اضافه کرد: البته اعضای شورای شهر نیز با قید دو فوریت این پیشنهاد را مطرح کردند.

وی در خصوص نامه پسر شهید همت در مورد تغییر نام بزرگراه همت به بزرگراه شهید قاسم سلیمانی گفت: ایشان نامه را نوشتند و حتی با من صحبت کردند، اما من گفتم که ما پیشنهاداتی داریم و لزومی به تغییر نام بزرگراهی که به نام یک شهید دیگر است، نیست.

تغییر نام یکی از بزرگراه‌های پایتخت به سردار شهید سلیمانی

همچنین علی اعطا پیش از آغاز جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران در مورد جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اعضای شورا با شهردار تهران گفت: صبح امروز جلسه شورا با حضور شهردار تهران برگزار شد و شهرداری تهران نیز به مانند اعضای شورای شهر پیشنهاد دادند که نامگذاری خیابان یا معبری به نام سردار شهید قاسم سلیمانی با قید دوفوریت در دستور کار شورا قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:
نام معبر اصلی تهران، سپهبد سلیمانی می شود

وی با بیان این‌که هنوز تصمیم در مورد این‌که چه خیابانی به نام سردار شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شود قطعی نشده، اظهار کرد:، اما پیشنهاد تغییر نام یکی از بزرگراه‌های فتح، بزرگراه آزادگان و یا رسالت مطرح شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: موضوع دیگر بحث احداث بنای یادمان برای سردار شهید بود که مقرر شد شهرداری تهران طرحی را برای یک فراخوان بین‌المللی ارائه دهد.

هزاران سلیمانی خود را برای دفاع از منافع ملی آماده می‌کنند

محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصد و هشتادو هفتمین جلسه شورا، شهادت سردار سرافراز ایران اسلامی سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به مقام معظم رهبری و مردم ایران تسلیت گفت و افزود: حاج قاسم سلیمانی از خطه غیور و شهیدپرور کرمان، به عنوان نماد انقلاب اسلامی در سراسر جهان شناخته می‌شد و با وجود آنکه از ابتدای انقلاب تاکنون صد‌ها هزار شهید در این راه، جان خود را فدا کرده اند، شخصیت و محبوبیت ایشان متفاوت بود.

رییس شورا با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی، سرداری از جنس مردم بود اضافه کرد: ساده زیستی، تواضع، ادب و متانت وی، توانمندی‌های نظامی، فرماندهی و رهبری او را برجسته‌تر می‌کرد و به دلیل پرهیز از ورود به مجادلات سیاسی و حفظ جایگاه فراجناحی، بین تمامی جریان‌های سیاسی و سلایق فرهنگی و اجتماعی ایران محبوبیت ویژه‌ای داشت‫. ‬

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی، تنها یک فرد نبود، بلکه یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شد و صدالبته امروز با شهادت حاج قاسم، این سرمایه اجتماعی، نه تنها از بین نرفته است بلکه به لطف الهی چندین برابر شده است و قاسم سلیمانی به عنوان یک الگو برای همه پاسداران و سربازان ایران اسلامی و جوانان شیفته در سراسر جهان، ماندگار شده است‫. ‬

هاشمی گفت: به دلیل ارتباط ویژه سردار سلیمانی با آیت الله هاشمی رفسنجانی، می‌توانم شهادت بدهم که اخلاص، صداقت و تواضع حاج قاسم در میان مسئولان نظام کم نظیر بود و امانتداری و صداقت وی در انتقال حقایق و اطلاعات به مسئولان ارشد نظام مثال زدنی بود و به همین علت آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به صحت و دقت گزارشاتی که به وسیله سردار سلیمانی به ایشان ارائه می‌شد، اطمینانی مضاعف داشتند‫. ‬

رییس شورای اسلامی شهر تهران از توجه ویژه این سردار رشید سپاه اسلام یاد کرد و افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نسبت به معیشت مردم و رسیدگی به وضعیت محرومان حساسیتی ویژه داشت و تا زمانی که مسئولیت سپاه استان کرمان را برعهده داشت، از توسعه این استان حمایت کرد‫. ‬

هاشمی تاکید کرد: اگرچه امروز ایران در عزای سردار سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانش نشسته است، هزاران سلیمانی با خصوصیات منحصر به فرد اخلاقی و شجاعت و توانمندی او، خود را برای دفاع از منافع ملی و آرمان‌های انقلاب آماده می‌کنند و همانگونه که ترور‌های شخصیت‌های بزرگ نظام، نتوانست مانعی در برابر تداوم انقلاب باشد، شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز بر صلابت و قدرت این مسیر خواهد افزود‫. ‬

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: از طرف مجموعه مدیریت شهری تهران، به ویژه اعضای محترم شورای اسلامی تهران، ضمن تسلیت به رهبر معظم انقلاب و خانواده سردار سپهبد شهید سلیمانی، با آرمان‌های شهیدان ایران اسلامی، تجدید میثاق می‌کنیم.

رای اعضای شورا به دوفوریت نامگذاری بزرگراه رسالت حدفاصل کردستان تا یاسینی به نام شهید سردار قاسم سلیمانی

دو فوریت نامگذاری بزرگراه رسالت حدفاصل کردستان تا یاسینی به نام شهید سردار قاسم سلیمانی با موافقت ۱۷ عضو شورای اسلامی شهر تهران رأی آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار