یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با دعوت مردم این استان برای استقبال پرشور از پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شرکت در آیین تشییع پیکر وی در اهواز گفت: سردار شهید سلیمانی یک قهرمان ملی است.
کد خبر: ۸۱۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲ 04 January 2020

آیت اله سیدمحمدعلی موسوی جزایری روز شنبه در برنامه تلویزیونی مرکز خوزستان بیان کرد: شهید قاسم سلیمانی علاوه بر اینکه فرزند کشور بود فرزند خوزستان و اهواز بود و تمام دوران جوانی خود را در اینجا سپری کرد لذا امیدوارم که همه مردم استان در آیین تشییع پیکر این شهید حضور داشته باشند.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد اشک های فراوان مردم استان بودم و خوزستان همانند دیگر نقاط کشور غرق در عزا شد. شهید سلیمانی به واقع یک قهرمان ملی بود و خدمات بسیاری برای این نظام انجام داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به شخصیت برجسته حاج قاسم سلیمانی باید مراسم مناسبی در شان این بزرگوار برگزار شود لذا انتظار دارم که هیات های مذهبی با خود سنج و دمام آورده و در کنار دیگر مردم به عزاداری بپردازند.

وی افزود: شهادت سردار سلیمانی مصیبت سنگینی است اما به زودی انتقام شدید و کوبنده ای از رییس جمهوری آمریکا خواهیم گرفت؛ در آیین تشییع روز یکشنبه هر آنچه مناسب این آیین است باید انجام شود.

حسن شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان نیز گفت: امیدوارم با حضور پرشور مردم و خانواده شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم که خود میزبان اصلی برنامه هستند، بتوانیم چشمه دیگری از ارادت مردم خوزستان نسبت به انقلاب اسلامی، شهدا و رهبر معظم انقلاب را نمایان کنیم.

قرار است آیین تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ساعت هشت صبح روز یکشنبه ۱۵ دی از میدان مولوی تا چهارراه سلمان فارسی اهواز با حضور مردم تشییع شود.

بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت و چند همراه آنها، در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند. همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به این اقدام جنایتکارانه آمریکا به وی اعلام شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار