معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به رفع موانع راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی استان در حمام تاریخی حاج شهبازخان، از افتتاح این مرکز در دهه فجر امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۱۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 04 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پیمان زین‌الدین ، بابیان اینکه طرح راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی استان از سه سال پیش کلید خورد، اظهار کرد: باتوجه اینکه سازمان یونیدو(سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل) راه اندازی خانه‌های خلاق صنایع دستی را مشروط به راه اندازی این خانه‌ها در بناهای تاریخی و قدیمی می‌داند، سال 1355 پس از بررسی‌ها و بازدیدهایی که انجام گرفت، حمام حاج شهبازخان را برای این منظور در نظر گرفتیم.

وی تصریح کرد: طی سه سال اخیر برخی از اقدامات اساسی مانند خرید تجهیزات و کارهای اداری لازم برای راه اندازی این خانه انجام گرفت و حتی چندبار زمان‌هایی برای افتتاح این مرکز اعلام شد.

معاون صنایع دستی استان اضافه کرد: متاسفانه وجود موانع و مشکلاتی از جمله انتخاب مدیر و عوامل اجرایی برای این مجموعه باعث شد تا طی یکسال اخیر نتوانیم آن را افتتاح کنیم.

وی تاکید کرد: دراین راستا اخیرا نشست‌هایی را با معاون اقتصادی استانداری و برخی از دستگاه‌های ذیربط داشتیم که خوشبختانه این نشست‌ها منجر به نتیجه شد و توانستیم مشکلات پیش رو را برای افتتاح این مجموعه برداریم.

زین الدین خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزیهای انجام شده این مجموعه دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با تاکید بر نقش مهم خانه خلاق صنایع دستی در ایجاد نوآوری، خلاقیت و کاربردی شدن صنایع دستی استان، اعلام کرد: برخی از صنایع دستی استان طی سالهای گذشته به علت اینکه کاربرد خود را در دنیای مدرن کنونی از دست داده‌اند، یا منسوخ شده‌اند و یا در حال منسوخ شدن هستند، بنابراین در این مرکز با ارائه آموزش‌هایی تلاش خواهیم کرد تا این صنایع دستی را با کاربردی کردن و ایجاد خلاقیت در آنها زنده کنیم.

انتهای پیام




منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار