در قالب خرید حمایتی ۱۳۴ هزار تن گوجه فرنگی مازاد بر نیاز بازار از کشاورزان استان فارس خریداری شد.
کد خبر: ۸۱۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 03 January 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رییس سازمان تعاون روستایی فارس گفت: از ۲۵ مرداد تا ۱۰ آبان، ۱۳۴ هزار تن گوجه فرنگی مازاد بر نیاز بازار از کشاورزان ۱۳ شهرستان فارس توسط دولت در قالب خرید حمایتی خریداری شد.
هدایت الله رحیمی افزود: هر کیلو گوجه فرنگی هزار تومان توسط سازمان تعاون روستایی فارس از کشاورزان خریداری شد.
وی با بیان اینکه این میزان گوجه فرنگی خریداری شده برای تولید رب گوجه فرنگی تحویل ۱۰ کارخانه استان فارس شد، افزود: مطالبات کشاورزان فارس از این محل ۱۳۴ میلیارد تومان بود که در سه نوبت، ۷۵ میلیارد تومان آن پرد اخت شد و مرحله چهارم پرداخت آن در حال انجام است و ۲۷ میلیارد تومان دیگر تا صبح شنبه به حساب کشاورزان واریز می‌شود.
رییس سازمان تعاون روستایی فارس خاطر نشان کرد: از ۱۳۴ میلیارد تومان مطالبات گوجه کاران استان، ۳۲ میلیارد تومان باقی مانده که تلاش می‌شود این رقم تا ۱۰ روز دیگر به حساب آن‌ها واریز شده و با تمام گوجه فرنگی کاران فارس تسویه حساب شود.
رحیمی ادامه داد : ۱۳۴ هزار تن گوجه فرنگی خریداری شده تبد یل به ۱۱ هزار تن رب گوجه فرنگی شده که از این میزان رب، تاکنون ۷ هزار تن آن از طریق بازار بورس فروش رفته و به تدریج مابقی این رب به بازار بورس عرضه خواهد شد.
رییس سازمان تعاون روستایی فارس گفت: در کل کشور ۳۲۰ هزار تن گوجه فرنگی در قالب طرح حمایتی از گوجه کاران خریداری شده که ۱۳۴ هزار تن آن یعنی حدود ۴۰ د رصد گوجه فرنگی خریداری شده مربوط به استان فارس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار