مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه انجام عملیات زراعی یا احداث باغ در حریم خطوط انتقال گاز ممنوع است، افزود: سخت گیری برای کاشت محصول یا ساخت و ساز در محدوده خطوط انتقال گاز با هدف حفظ مال، جان و سلامت کشاورزان، همچنین صیانت از تأسیسات و خطوط انتقال گاز انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۱۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ 01 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایانا:هدایت رمضانلی در گفت‌وگو با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه انجام عملیات زراعی یا احداث باغ در حریم خطوط انتقال گاز ممنوع است، افزود: سخت گیری برای کاشت محصول یا ساخت و ساز در محدوده خطوط انتقال گاز با هدف حفظ مال، جان و سلامت کشاورزان، همچنین صیانت از تأسیسات و خطوط انتقال گاز انجام می‌شود.

این کارشناس تصریح کرد: بازدید هایی دوره ای از خطوط لوله گاز توسط واحد کنترل حریم برای جلوگیری از هرگونه تجاوز به خطوط انتقال گاز همچون احداث باغ، ساخت و ساز غیر مجاز، تردد و خاکبرداری در حریم مربوطه، با همکاری دستگاه های مرتبط انجام می‌گیرد.

رمضانلی تاکید کرد: کشاورزان مناطقی که خط لوله از اراضی آنها عبور کرده باید نسبت رعایت حریم هشت متری از هر طرف خط انتقال اقدام نمایند.

به گفته وی با توجه به عبور دو خط لوله 4 و 8 به صورت موازی و جاده دسترسی اختصاصی فی ما بین عرض کل خط لوله و حریم آن 36 متر محاسبه می شود.

مامور کنترل حریم منطقه 5 عملیاتی انتقال گاز با اشاره به قلع و قمع قسمتی از نخیلات کاشته شده در مجاورت خطوط انتقال بیان کرد: در برخی مناطق از روستا های عروسک، نیم ده، شولی و کوه سیاه به حریم بی توجهی می شود.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار