مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری قزوین : دهیاران به عنوان مسولان روستاها در کنار فعالیت‌های عمرانی باید موضوع ارتقای سلامت بانوان را دستور کار قرار دهند
کد خبر: ۸۱۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 31 December 2019

دهیاران قزوین، ارتقای سلامت زنان روستایی را در اولویت قرار دهند

به گزارش تابناک قزوین،اکرم نجفی  در نشست هماهنگی اجرای طرح سنجش قامت بانوان روستایی افزود: ساختار اسکلتی هر انسانی تحت تاثیر زندگی، شغل و حرکات روزانه قرار دارد و رعایت نکردن بسیاری از مسایل پزشکی در این زمینه ممکن است خطرات زیادی را برای افراد جامعه به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: مشکلات ساختار اسکلتی و عضلانی در صورت تشخیص به موقع می‌تواند درمان موثری داشته باشد از این رو طرح سنجش ساختار اسکلتی بانوان نیز با همین هدف به دنبال  ارزیابی مسایل بانوان روستایی در این حوزه است.

نجفی ادامه داد: این طرح سال گذشته با همت اداره کل ورزش و جوانان در روستاهای منتخب استان اجرا شد و خروجی آن نشان داد تا چه حد می‌توانیم در این زمینه فعالیت اثرگذار انجام دهیم.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی گسترده این طرح در روستاهای هدف، گفت: از دهیاران روستاهای مورد نظر درخواست داریم در اجرای این طرح، حضور موثر داشته باشند و مجری طرح نیز همکاری لازم را در این زمینه با دهیاران به عمل آورد.

نجفی اظهار داشت:سال گذشته، بسیاری از زنان بالای ۴۰ یا ۵۰ سال برای سنجش ساختار اسکلتی مراجعه می‌کردند در حالیکه تاثیر اجرای این طرح در زنان جوان و دختران، بیشتر است و انتظار می‌رود دختران روستایی هم از این طرح استقبال بیشتری داشته باشند.

برچسب ها: دهیاران ، روستایی ، ورزش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار