رییس دادگستری شهرستان البرز:
رییس دادگستری شهرستان البرز:فعالیت شوراهای حل اختلاف کمتر از کار در دادگستری ها نیست و حجم زیادی از پرونده‌های قضایی در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می شود.
کد خبر: ۸۰۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ 30 December 2019

به گزارش تابناک قزوین،محمود محمودخانی در دیدار با رییس شوراهای حل اختلاف استان و کارکنان شورای حل اختلاف شهرستان البرز گفت: فعالیت شوراهای حل اختلاف کمتر از کار در دادگستری ها نیست و حجم زیادی از پرونده‌های قضایی در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می شود از این رو شوراهای حل اختلاف در تشکیلات قضایی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردارند.

وی افزود: مبنای تشکیل شورای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش و فصل خصومت است و باید به گونه ای برنامه‌ریزی و تلاش کرد تا سازش محوری در شوراهای حل اختلاف جای خود را به حکم محوری ندهد.

این مقام قضایی تصریح کرد: در دین مبین اسلام به مسئله صلح و سازش میان مسلمانان تاکید زیادی شده است و در قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره زیادی شده است که باید در بحث ایجاد صلح و سازش به آموزه ها و تاکیدات دینی بسیار توجه شود.

رییس دادگستری شهرستان البرز اذعان داشت: ریاست معظم قوه قضاییه نیز به جایگاه و استفاده از ظرفیت شورای های حل اختلاف بسیار تاکید دارند و باید از این ظرفیت برای ایجاد صلح و سازش به خوبی استفاده کنیم تا بسیاری از پرونده های قضایی به صلح و سازش ختم شود.

محمودخانی در پایان گفت: امروز لازم است جامعه و اقشار مختلف با اهمیت و سازوکار شورای حل اختلاف بیشتر آشنا شوند و درواقع لازم است، نقش شورای حل اختلاف در رفع اختلاف های افراد پررنگ تر و برجسته تر شود و عموم افراد با این ظرفیت بالقوه بیش از پیش آشنا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار