معاون اداری و مالی دانشگاه رازی کرمانشاه، شفاف‌سازی فرآیندهای مالی در راستای صیانت از سلامت اداری و جلوگیری از فساد را یکی از اقدامات این دانشگاه در چند سال اخیر دانست و گفت: این شفاف‌سازی در تعاملات درون و بیرون از دانشگاه انجام شده است.
کد خبر: ۸۰۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 30 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،جمال فتح‌اللهی ، یکی از ابزارهای اجرای شفاف‌سازی در دانشگاه رازی را استقرار سامانه جامع مالی - اداری و بهره‌برداری از آن اعلام کرد و افزود: این سامانه در سال ۹۶ خریداری و با همکاری کارشناسان واحد مالی و اساتید گروه حسابداری دانشگاه مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته است.

به گفته او، در سال ۹۶ فعالیت‌های مدیریت و کنترل پروژه، تدوین و شناخت فرآیندهای جاری و نصب، راه‌ندازی و پیکربندی نرم افزار انجام شده و سپس ضمن آموزش عمومی مرحله به مرحله سیستم پیاده‌سازی و ورود اطلاعات انجام شد.

وی اضافه کرد: استقرار این سامانه جامع امکان اتصال بانک‌های اطلاعاتی مختلف موجود در دانشگاه از جمله سامانه آموزشی، کارگزینی و حقوق و دستمزد را فراهم کرده است.

به گفته او، علاوه بر این موضوع، بسیاری از کارهای تکراری را حذف و ضمن تولید اطلاعات دقیق برای تصمیم‌گیری‌های مدیریتی، امکان نظارت بر فعالیت‌های اداری و مالی و مدیریت منابع را به صورت چشمگیری افزایش داده است.

او سامانه‌سپاری کامل فرآیند درخواست کالا و خدمات و استانداردسازی عناوین چهار هزار و ۶۰۰ قلم کالا و خدمت، استقرار سامانه انبار و اموال و ثبت مشخصات ۲۸ هزار قلم اموال دانشگاه، استقرار سامانه حسابداری تعهدی و تعریف بیش از ۷۰۰ مرکز هزینه به منظور استخراج بهای تمام شده فعالیت‌ها، یکپارچه‌سازی فرآیند صدور اسناد، صدور اسناد به صورت اتوماتیک و انجام مراحل صدور سند حسابداری به صورت الکترونیکی از سال ۱۳۹۷ را از مهمترین اقدامات و نتایج حاصله از استقرار سامانه جامع مالی - اداری ذکر کرد.

معاون اداری و مالی دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه سخنانش به استقرار و بهره‌برداری از سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) نیز اشاره کرد و گفت: این سامانه از سال ۱۳۹۳ از سوی مرکز توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده است و دانشگاه رازی کرمانشاه نیز از سال ۱۳۹۵ به صورت داوطلبانه به عضویت این سامانه درآمد و از سال ۱۳۹۶ بهره‌برداری از این سامانه توسعه پیدا کرد.

فتح اللهی افزود: پس از حدود ۲ سال تلاش همکاران اداره تدارکات و امور قراردادها، این سامانه به صورت کامل در دانشگاه پیاده‌سازی و اکنون تمام مراحل سفارش‌دهی، خرید، مناقصه و مزایده از طریق سامانه انجام می‌شود.

به گفته او، در طول این مدت بیش از ۳۰ میلیارد تومان خرید و مناقصه از طریق این سامانه انجام شده که از این حیث دانشگاه رازی به عنوان یکی از دستگاه‌های فعال و پیشرو از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

او مهمترین منافع به دست آمده از پیاده‌سازی این سامانه را افزایش شفافیت، کاهش هزینه خرید کالا و خدمات، ایجاد فضای سالم و رقابتی، امکان تعامل مستقیم و بی‌واسطه با تامین کنندگان و امکان نظارت کامل بر فرآیند و اخذ گزارش‌های مورد نیاز مدیریتی ذکر کرد.

دانشگاه رازی کرمانشاه در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر عبدالعلی گویا شروع به فعالیت کرد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت، در شروع سال تحصیلی در سال ۱۳۵۱ دانشکده علوم با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی موجودیت خود را اعلام کرد.

دانشگاه رازی کرمانشاه اکنون نزدیک به ۱۱ هزار دانشجو، ۴۶۰ هیات علمی و هزار و ۱۰۰ پرسنل دارد.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار