به گفته مجیدی بانک قرض الحسنه مهر ایران فاقد هرگونه بنگاه اقتصادی است و مبنای فعالیت آن پرداخت وام کم بهره است و در نظر دارد در آینده نرخ سود و کارمزد بانکی را به یک درصد برساند.
کد خبر: ۸۰۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 30 December 2019

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهرایران در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این استان در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی جز خوش حساب های کشور محسوب می شوند آنچنان که این بانک از مجموع چهار هزار میلیارد ریال وام پرداخت شده، ۵۳ میلیارد ریال مطالبات دارد که کمتر از دو درصد تسهیلات پرداخت شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد الماس مجیدی با اشاره به پیش‌گامی این بانک در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران متولی طرح‌های اشتغال‌زائی بنیاد برکت در مناطق محروم چاروسا، لوداب، قلعه رئیسی است و تاکنون ۸۲۳ فقره تسهیلات بنیاد برکت به مبلغ ۱۳۲ میلیارد ریال توسط شعب این بانک پرداخت شده است.
وی گفت از زمان تاسیس بانک تاکنون هفت هزار و ۶۱۶ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۵۷۴ میلیارد ریال به زوج‌های جوان پرداخت شده است.
به گفته مجیدی بانک قرض الحسنه مهر ایران فاقد هرگونه بنگاه اقتصادی است و مبنای فعالیت آن پرداخت وام کم بهره است و در نظر دارد در آینده نرخ سود و کارمزد بانکی را به یک درصد برساند.
الماس مجیدی افزود:از ابتدای تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران تاکنون ۱۲هزار میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال تسهیلات به صورت قرض الحسنه در استان پرداخت شده  و منابع مردم در این بانک ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که بالاترین نسبت در کشور است.
وی با بیان اینکه   این بانک در ۹ ماهه سال‌جاری ۱۶ هزار و ۶۴۱ فقره تسهیلات بانکی پرداخت کرده، ادامه داد: ۳ میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال در حوزه بهزیستی، ۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به زندان‌های استان و ۵ هزار فقره تسهیلات نیز از طریق صندوق ولایت پرداخت شده است.
مجیدی ادامه داد : بانک قرض الحسنه مهر ایران تنها بانکی است که در زمینه حمایت از اقشار ضعیف بدون ترویج فرهنگ گداپروری نقش پررنگی در استان و کشور ایفا کرده است.
مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدام خداپسندانه این بانک و ایجاد طرح همیاران برای کمک به بیماران سرطانی، زنان سرپرست خانوار، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: تاکنون ۱۳ میلیارد ریال برای طرح همیاران از سوی کارکنان شعب بانک و مردم هبه شده که ۱۱ میلیارد ریال آن هزینه شده یا درحال هزینه شدن است.
مجیدی یادآوری کرد: توزیع این میزان کمک جمع‌آوری شده در طرح همیاران مهر با نظارت دستگاه‌ها انجام می شود و بانک قرض الحسنه مهر ایران کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه هم رتبه خوبی در سطح کشور دارد.
مجیدی ادامه داد: در شرایطی که تمامی بنگاههای اقتصادی به سمت دیجیتالی شدن حرکت می کنند بانک قرض الحسنه مهر ایران در این حوزه  نیز پیشگام است ودر حال حاضر تمامی خدمات بانکی از جمله افتتاح حساب، درخواست وام، دریافت تسهیلات و دریافت رمز یک بار مصرف در بانک قرض الحسنه مهر ایران به صورت دیجیتالی انجام می شود.
وی ادامه داد: استان در شاخص سامانه میعاد  جایگاه ششم کشور را دارد و تمامی مراحل افتتاح حساب بدون استفاده از کاغذ و تنها با ارائه کد ملی  و کارت ملی هوشمند انجام می شود.
مجیدی با بیان اینکه عمده فعالیت های سازمانی و پیشرفت های چشمگیر این بانک جوان مربوط به بعد از سال ۹۵ است گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران ۱۲ سال پیش با شعار « ۱۲ سال خدمت شفاف، ۱۲ سال خلق فرصت درست» به منظور ایجاد اشتغال، اعطای تسهیلات به افراد کم بضاعت و پرداخت تسهیلات ازدواج، اشتغال خانگی و تسهیلات کم‌ بهره ایجاد شد.
در حال حاضر ۱۵۲ هزار نفر معادل ۲۲ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در بانک قرض الحسنه مهر ایران حساب دارند. بانک قرض الحسنه مهر ایران در نظام بانکداری اسلامی جهان جایگاه سوم و در ایران رتبه اول را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار