رئیس کمیته امداد قزوین:طی هشت ماهه سال جاری برنامه اشتغال زایی در سطح شهر قزوین برای ۵۴۹ مددجوی تحت حمایت اجرایی شده است.
کد خبر: ۸۰۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 28 December 2019

اشتغال زایی ۵۴۹ مددجو در قزوین

به گزارش تابناک قزوین،علی اصغر کشاورز حسین آبادی توانمندسازی مبتنی بر اشتغال زایی را رویکرد اساسی و موثر فقرزدایی دانست و بیان کرد: زمانی که مددجو بتواند برای اداره زندگی خود درآمد داشته باشد، ارتباط  خانواده مددجو با نیکوکاران برای دریافت کمک قطع می شود و همین نقطه مهم سرآغاز توانمندسازی حقیقی است.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی که مبتنی بر تطابق با توانایی های فردی است که در همین راستا برنامه آموزشی مددجویان را نیز پیگیری می کنیم.

رئیس کمیته امداد قزوین اضافه کرد: طی هشت ماهه سال جاری برنامه اشتغال زایی در سطح شهر قزوین برای ۵۴۹ مددجوی تحت حمایت اجرایی شده است.

وی توضیح داد: اشتغال زایی این تعداد از مددجویان از طریق پرداخت تسهیلات بانکی، معرفی به کاریابی و آموزش فنی حرفه ای صورت گرفته که در مجموع اعتباری بیش از سه میلیارد و ۸۱۶ میلیون تومان بار مالی داشته است.

کشاورز حسین آبادی خاطرنشان کرد: ضمن تعامل و ایجاد تفاهم نامه با بانک های عامل  و صندوق امداد ولایت تعداد ۱۶۷ فقره تسهیلات وام اشتغال بند ( ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه به مبلغ بیش از سه میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان به واجدین شرایط پرداخت شده است که از مجموع ۱۶۷ فقره تعداد ۷۱ فقره توسط صندوق امداد ولایت و تعداد ۹۶ فقره نیز از طریق سایر بانکها  پرداخت شده است.

وی گفت: تعداد ۳۲۷ نفر از واجدین شرایط و مستعدین اشتغال شناسایی و به سازمان فنی حرفه ای جهت آموزش در رشته های مختلف معرفی شده اند که برای آموزش آنها ۶۸۲ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد قزوین عنوان کرد: یکی از برنامه های توانمندسازی این نهاد، ارائه بسته تشویقی به کارفرمایان واحدهای تولیدی و صاحبان مشاغل دارای مجوز است که در این راستا به ازای هر مددجوی این نهاد که در واحد تولیدی مشغول بکار می شود، تسهیلات به کارفرما پرداخت خواهد شد. وی اظهارکرد: این نهاد در تعامل و ایجاد تفاهم نامه با کارفرمایان و صاحبان مشاغل دارای مجوز طی هشت ماهه گذشته اشتعال ۵۵ نفر از مددجویان واجد شرایط این نهاد را با قید بیمه و ارائه تضمین سه‌ ساله در واحدهای اجرایی کرده است که کارفرمایان بکارگیرنده مددجویان برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌ها معرفی شده اند.

کشاورز حسین آبادی یادآورشد:کمیته امداد امام (ره) محور خدمت رسانی خود را بر اشتغال و توانمندسازی قرار داده است تا بستر محرومیت زدایی به معنای واقعی محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار