حمایت ویژه و اعطای تسهیلات با نرخ سود پایین از جمله انتظارات کارآفرینان و تولیدکنندگان کشور است از سوی دیگر دولت ضمن اجرای کامل اصل ۴۴ باید برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی برنامه‌ریزی جدی‌تری داشته باشد.
کد خبر: ۸۰۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ 25 December 2019

تابناک / حمایت ویژه و اعطای تسهیلات با نرخ سود پایین از جمله انتظارات کارآفرینان و تولیدکنندگان کشور است از سوی دیگر دولت ضمن اجرای کامل اصل ۴۴ باید برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی برنامه‌ریزی جدی‌تری داشته باشد.

 

در حال حاضر کارآفرینان و تولیدکنندگان کشور با چالش‌ها و مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند که می‌طلبد دولت در کنار اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی و پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ سود متعارف برای خارج کردن فعالان اقتصادی از موانع ایجاد شده در مسیر تولید چاره‌ای بیاندیشد.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان کشور را امری ضروری خواند و اظهار داشت: حل مشکلات معیشتی و معضل بیکاری از مطالبات اصلی مردم است که دولت با بها دادن به حوزه تولید و صنعت می‌تواند این خواسته‌ها را محقق کند.

محمد رسول سماکچی وجود افراد بیکار در هر خانواده و نبود فرصت‌های شغلی در کشور را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در حالی‌که کشورمان مملو از سرمایه‌های ارزشمند است اشتغال به ویژه اشتغال قشرهای تحصیلکرده جامعه که تعدادشان کم هم نیست مهم‌ترین دغدغه جوانان و خانواده‌های آنان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

آخرین فرصت تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی برای دریافت شناسه کالا اعلام شد

اعتراض تولیدکنندگان فولاد به عدم تغییر قیمت پایه فولاد/ با ضرر تولید می‌کنیم

استاندار گلستان: دستگاه‌ها برای حل مشکلات تولیدکنندگان همکاری کنند

وی با تأکید بر اینکه امروزه نقدینگی در کشور به بیش از 2 برابر گذشته رسیده و بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی افزایش پیدا کرده است ابراز داشت: توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی در کشورمان و استان‌های مختلف آن از جمله گیلان وجود دارد که با تمرکز بر روی آن‌ها می‌توان معضل بیکاری را برطرف کرد.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران عملکرد نامناسب مسئولان در حوزه رفع معضل بیکاری و عدم استفاده از توانمندی‌های داخلی را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: برای حل معضل بیکاری در درجه نخست باید متولی اشتغال توسط دولت و مجلس مشخص شود تا بتوانیم بر اساس اهداف تدوین شده حرکت کنیم.

سماکچی با اشاره به اینکه دولت برای بهبود وضعیت اشتغال باید نهایت تلاش خود را به کار ببرد افزود: به عقیده بنده مسئولان با توجه به درآمدهایی که از محل اصلاح قیمت سوخت به دست آمده ابتدا باید ستادی در وزارت تعاون تشکیل داده و سپس برای کلیه فارغ‌التحصیلان بیکار جهت دریافت مقرری پرونده ایجاد کنند.

وی تعیین و پرداخت مقرری حداقل به مدت 2 سال برای همه فارغ‌التحصیلان بیکار کمتر از 35 سال سن را راهی برای حمایت از قشر جوان جویای کار دانست و گفت: مسئولان در ضمن اجرای چنین برنامه‌های حمایتی می‌توانند برای ایجاد کارخانجات تولیدی جدید و راه‌اندازی واحدهای تعطیل شده اقدام کنند.

سماکچی با بیان اینکه در مدت اعطای مقرری، پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی توسط دولت نیز به عنوان راهکاری برای حمایت از اقشار تحصیلکرده بیکار لازم است افزود: در مدت دو سال پرداخت مقرری بیکاری، ستاد وزارت کار نیز می‌تواند برنامه‌ریزی‌های لازم جهت جذب این افراد در شرکت‌ها و مؤسسات را انجام دهد.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران عملیاتی شدن طرح پرداخت مقرری به بیکاران توسط دولت و مجلس و تدوین لوایح و طرح‌های مورد نیاز آن را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و رفع معضل اشتغال تنها با عزم ملی مسئولان و تکیه بر توانمندی‌های داخلی حاصل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار