۳ میلیارد ریال صنایع‌دستی کرمان در نمایشگاه تبریز فروش رفت؛
استقبال تبریزی‌ها از صنایع‌دستی کرمانی‌ در نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان در تبریز خوب بوده و به گفته‌ی سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، هنرمندان کرمانی موفق به فروش سه میلیارد ریالی در این نمایشگاه شدند.
کد خبر: ۸۰۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ 24 December 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایرنا، کاظم حسین‌زاده بیان کرد: «هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی کرمان در اولین نمایشگاه توانمندی‌های استان در تبریز که از ۲۵ تا ۲۹ آذر در محل نمایشگاه بین‌المللی این شهر برگزار شد، حضور فعالی داشتند».
وی از فروش سه میلیارد ریالی صنایع‌دستی در این نمایشگاه خبر داد و افزود: «در این نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی مانند حصیرجنوب کرمان، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی شهربابک، گلیم شیریکی پیچ سیرجان و پته کرمان، رفسنجان، زرند و جیرفت بیشترین فروش را داشتند».
سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اضافه کرد: «هدف از شرکت در این نمایشگاه معرفی قابلیت‌های حوزه‌ی صنایع‌دستی این استان به‌ویژه شهر سیرجان (شهر جهانی گلیم) به مردم شهر تبریز (شهر جهانی فرش) بود که به خوبی انجام شد».
وی با بیان این‌که در نمایشگاه مذکور هشت غرفه با مساحت ۱۶۰ مترمربع به هنرمندان و صنعتگران استان کرمان اختصاص داده شد، افزود: «پته‌دوزی، حصیربافی، تراش سنگ‌ها قیمتی و نیمه‌قیمتی، چهل‌تیکه دوزی، چاپ روی پارچه، گلیم‌بافی، و غیره از رشته‌های هنری بود که در این نمایشگاه به معرض نمایش درآمد».
حسین‌زاده با اشاره به برگزاری هرچه بیشتر نمایشگاه‌های ملی در استان‌های مختلف کشور تاکید کرد: «برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها علاوه بر معرفی و بازاریابی محصولات صنایع‌دستی به تعامل بیشتر هنرمندان و صنعتگران کمک می‌کند».
وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران حوزه‌ی صنایع‌دستی در نمایشگاه‌های ملی گفت: «باید در کنار برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی زمینه‌ی حضور سرمایه‌گذاران این حوزه نیز فراهم شود تا آن‌ها از نزدیک با محصولات صنایع‌دستی هر استان آشنا شوند و بازار فروش این اقلام رونق بیشتری پیدا کند»

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار