مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری همدان با بیان اینکه همدان به لحاظ باغ شهر بودن در سالیان گذشته ویژگی خاص خود را دارد، افزود: تمامی مسئولین مرتبط وظیفه دارند با سیاست گذاری مناسب در راستای احیای باغات استان اقدام کنند تا بتوانیم ویژگی باغ شهری همدان را حفظ کنیم.
کد خبر: ۸۰۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 24 December 2019
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: قوانین موجود در زمینه حفظ باغات جوابگوی مردم نیست و باید اصلاح شود.

به گزارش مهر، علی فتحی در کمیسیون شهرسازی شورای شهر همدان نبود بنا و خانه باغ در باغات شهر را عامل از بین رفتن این فضا‌ها دانست و گفت: با روش و قوانین کنونی آسیب‌هایی را به باغات وارد می‌کنیم چرا که قوانین ما باید در زمینه حفظ باغات جوابگوی مردم نیست و باید اصلاح شود.

علی فتحی اضافه کرد: باید ضمن بررسی این مشکل، در جهت تسریع در حل مشکل فرد خاصی از مدیریت شهری مسئول پیگیری این موضوع باشد و همچنین در شهرداری دبیرخانه‌ای با عنوان این موضوع تشکیل شود.

فتحی با تاکید بر اینکه در جلسات بررسی مشکلات این باغات لازم است موارد به صورت شفاف عنوان شده و وظایف هر دستگاهی در دستورالعمل شفاف بیان شود، یادآور شد: با این اقدام می‌توانیم در کلیت کار به نتیجه برسیم و مالکان باغات نیز از سردرگمی خارج می‌شوند.

ضرورت تشکیل جلسه برای رفع مشکل مالکان باغات همدان

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه همدان به لحاظ باغ شهر بودن در سالیان گذشته ویژگی خاص خود را دارد، افزود: تمامی مسئولین مرتبط وظیفه دارند با سیاست گذاری مناسب در راستای احیای باغات استان اقدام کنند تا بتوانیم ویژگی باغ شهری همدان را حفظ کنیم.

سید حسین جعفری با اشاره به اینکه شهرداری وظیفه تسهیل‌گری صدور پروانه ساختمانی را دارد، گفت: در راستای احیای باغات شهر و صدور مجوز برای احداث بنا در باغات باید با هم اندیشی راهکار‌هایی را بیندیشیم.

جعفری با اشاره به همکاری مسؤلین قضائی استان در حل مشکلات مردم یادآور شد: لازم است با حضور تمامی مقامات استان از جمله مراجع قضائی، شهرداری، راه و شهرسازی، ثبت اسناد و استانداری جلسه‌ای برگزار شود تا معضلات چند ساله سند شش دانگ باغات همدان را بتوانیم حل کنیم.

وی فرایند زمان صدور پروانه در شهر همدان را طولانی دانست و اظهار داشت: کاهش زمان صدور پروانه در راستای تسریع کار‌ها امری ضروری است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به دغدغه مسئولین استان به حفظ باغات شهر اظهار کرد: قانون حفظ کاربری و جلوگیری از خرد شدن اراضی باغی قانونی است که تصویب شده است.

رضوانی جلال با اشاره به افزایش آپارتمان نشینی در سال‌های اخیر افزود: در حال حاضر متقاضیان باغ زیاد شده در شهرستان همدان وضعیت خاصی وجود دارد به گونه‌ای که بعضی از باغات بدون عرصه فروخته شده اند و این مشکلات را برای مالکین و مدیریت شهری در صدور مجوز احداث بنا ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: طبق قانون مالکی که سند داشته باشد با دو هزار متر مربع زیربنا می‌تواند یک بنای جهت حفظ با احداث کند، اما باید از خرد شدن باغات جلوگیری کرد چرا که استان نیاز به تولیدات و محصولات کشاورزی دارد.

گفتنی است: در پایان جلسه مقرر شد: شهرداری مشکلات موجود در زمینه قوانین و دستورالعمل‌های حفظ باغات را به استانداری ارائه داده و در راستای حل و رفع این مشکلات جلساتی با حضور متولیان امر تشکیل شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار